اسکان بیش از ۸۶ هزار زائر اربعین با مشارکت هلال‌احمر

تهران-ایرنا- سخنگوی ستاد اربعین هلال‌احمر، گفت: امدادگران و داوطلبان این جمعیت در مراسم پیاده روی اربعین امسال، بیش از سه میلیون و ۷۴۰ هزار خدمت امدادی، درمانی و بشردوستانه از جمله مشارکت در اسکان افزون بر ۸۶ هزار نفر به زائران حسینی ارائه کردند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر؛ سعید اوحدی روز دوشنبه اظهار کرد: از صبح روز ۲۷ مرداد که عملیات بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایران و عراق آغاز شد، تا ساعت هشت صبح امروز، بیستم شهریور ۱۴۰۲، به ۲۲۱ هزار و ۹۷۳ نفر در داخل کشور خدمات امدادی و بشردوستانه و سه میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۵۷ خدمت امدادی و درمانی در عراق ارائه شده است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی در جمعیت هلال احمر همچنین از اعزام و انتقال یکهزار و ۲۶ مصدوم در خاک عراق و سه هزار و ۷۷۳ مصدوم در داخل کشور به مراکز درمانی خبر داد.

اوحدی گفت: در این مدت به بیش از ۵۱۰ هزار و ۶۶ نفر خدمت درمانی سرپایی و پرستاری در مراکز درمانی هلال احمر ارائه شد که از این تعداد ۶۴۴ هزار و ۹۲۲ نفر به مراکز مستقر در خاک عراق مراجعه کرده و الباقی در پایانه‌های مرزی و داخل کشور خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

او همچنین از ارائه یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۱ مورد ویزیت عمومی در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: ۲۲۶ هزار و ۸۸۴ مورد توسط پزشکان متخصص ویزیت شدند و همچنین ۱۰۷ هزار و ۴۸ مورد خدمات پاراکلینیکی نیز ارائه شده است.

اوحدی از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در برپایی اردوگاه اسکان برای ۸۶ هزار و ۶۷۴ نفر از زائران حسینی در پایانه‌های مرزی و شهرهای مجاور در داخل کشور خبر داد.

وی گفت: در مدت مورد اشاره، عوامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مجموع و در ۲ سوی مرزهای ایران و عراق، سه میلیون و ۷۴۰ هزار و ۴۹۴ خدمت درمانی، امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha