عکاسان ایرنای لرستان مقام های برتر سوگواره چلچراغ را کسب کردند

خرم‌آباد - ایرنا - فریبا طرهانی و محمد یاراحمدی عکاسان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به ترتیب مقام‌های نخست و سوم نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ لرستان را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبا طرهانی و محمد یاراحمدی با ثبت تصاویری از عزاداری مردم لرستان در روز عاشورای امسال در این جشنواره شرکت و حائز رتبه برتر شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این آیین اظهار کرد: بیش از یک هزار اثر به نخستین سوگواره عاشورایی چلچراغ لرستان ارسال شد و آثار توسط گروه های تخصصی شامل پیشکسوتان و اساتید حوزه فرهنگ و هنر در هر شهرستان بعنوان دبیرخانه هر بخش داوری و افراد برگزیده به دبیرخانه مرکزی معرفی شدند.

منصور احمدی گفت: این رویداد فرهنگی در ۱۴ بخش فراخوان شد و هر شهرستان مسوولیت اطلاع‌رسانی و داوری آثار خود را بر عهده داشت ، همچنین یکی از ویژگی‌های سوگواره، هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، جبهه فرهنگی استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

وی با بیان اینکه بخش رویدادهای مردمی اربعین تا یک مهر بدلیل اینکه سفرهای اربعین در حال انجام است، ادامه دارد، افزود: کار در حوزه هنر زیبا و دلنشین است، اما وقتی موضوع آن در رابطه با اهل بیت و نهضت عاشورا باشد، بیشتر موثر و مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سوگواره چلچراغ سال آینده به صورت منطقه ای و سال بعد از آن نیز به صورت ملی در استان برگزار می شود، برنامه ریزی لازم نیز در این رابطه نیز صورت گرفته و امیدواریم که هنرمندان استان همواره در راستای نشر معارف اسلامی گام بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha