آموزش و پرورش به نقش تربیتی خود نگاه ویژه داشته باشد

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: یکی از ماموریت‌های نظام آموزش و پرورش در جامعه اسلامی توجه به موضوع مسایل تربیتی و پرورشی است تا دانش آموزان با اصول تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز دوشنبه در آیین بازدید از مدارس المهدی اراک، افزود: بی‌توجهی به مسائل تربیتی دانش آموزان ضعف دینی و معنوی آنان را به دنبال دارد و زحمات معلمان و مسوولان آموزشی کشور را هدر می‌دهد.

وی ادامه داد: نظام های آموزشی کشورهای غربی اهداف مادی و دنیوی را دنبال می کنند اما نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بر اساس مسائل اخلاقی و دینی شکل گرفته و آموزه های دین مبین اسلام در ذات آن نهفته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ارکان نظام آموزشی کشور بر توانمندی علمی دانش آموزان در کنار تربیت اخلاقی و مهارتی استوار است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: آموزش و پرورش اگر به امر تربیت دانش آموزان در کنار تحصیلشان توجه نکند این نهاد آموزشی وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش باید با فراهم کردن زیرساخت‌های فکری، علمی و پژوهشی در میان دانش‌آموزان که در سند تحول بنیادین نیز مورد توجه قرار گرفته است در جهت رشد علمی کشور حرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha