۲۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85225809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰ میلیارد ریال برای مجتمع پرورش ماهی "سپیددشت" لرستان سرمایه گذاری شد

خرم آباد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال برای احداث مجتمع پرورش ماهی سپیددشت هزینه شده است و طبق پیش بینی های انجام شده اسفندماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سیروس ابراهیمی" روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های پرورش ماهی در حال احداث استان اظهار کرد: مجتمع پرورش ماهی سپیددشت یک مجموعه عظیم محسوب می شود که جانمایی خوبی در مورد آن انجام شده است.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در این منطقه، افزود: حدود ۲ کیلومتر کانال کشی و لوله گذاری برای این سایت انجام،۲ ایستگاه کنترل، هدایت آب و رسوب گیری ایجاد شده و تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال در این مجموعه سرمایه گذاری صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: این مجتمع اواخر سال گذشته از طریق مجوز ماده ۲۳ به بخش خصوصی واگذار، تجهیز کارگاه نیز انجام شده و در حال فعالیت است.

ابراهیمی با بیان اینکه این مجموعه توان تولید ۲ هزار تن ماهی خاویاری و ۱۰ تن خاویار را در سال دارد، عنوان کرد: باید کارهایی از این قبیل در طول این دولت تداوم داشته باشد چراکه سپیددشت از جمله مناطق کم برخوردار و صعب العبور استان است و زمین کشاورزی همواری ندارد بنابراین بایستی از ظرفیت رودخانه آن نهایت استفاده را برد.

تولید ۲۲ هزار و ۹۹۹ تن ماهی گرمابی در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان نیز در این بازدیدها در خصوص مجتمع پرورش ماهی سردآبی "چم چیت" دورود، عنوان کرد: این مزرعه ظرفیت تولید یکهزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را خواهد داشت.

"کیارش بیرانوند" با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی زیرساخت های این مجموعه، تصریح کرد: استخرهای پرورش ماهی این مجتمع نیز دارای پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی هستند که سه خط از این استخرها آماده و یک خط دیگر نیز در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه مجتمع های پرورش ماهی گرمابی نیز در لرستان وجود دارد تصریح کرد: عمده تولید این نوع از ماهیان در ۲۰ مجتمع پرورشی سایت "تنوردر" بخش سیلاخور شهرستان دورود واقع شده اند و توان تولید چهار گونه ماهی از جمله کپور معمولی، آمور و فیتوفاگ را دارند که میزان تولید این مجتمع ها در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۲ و نیم درصدی، ۲ هزار و ۲۹۹ تن بوده است.

هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود در حالیکه ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نیز وجود دارد و بیش از ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha