عواید حاصل از فروش پسماندهای روی متعلق به شهر زنجان است

زنجان - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر زنجان گفت: عواید حاصل از فروش پسماندهای روی متعلق به شهر زنجان است و نباید به صورت استانی هزینه شود.

به گزارش ایرنا، حسین حمزه‌لو پاک در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان افزود: مردم زنجان سال‌ها مشکلات زیست محیطی مربوط به ۱۰ میلیون تن پسماند را تحمل کرده‌اند، پس عواید آن هم باید به زنجان برسد.

وی افزود: افرادی عنوان می‌کنند درآمد پسماند روی، برای کل استان خواهد بود، در حالی که این کار درست نیست، چراکه این پسماندها موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی شهر زنجان شده است، پس باید درآمد آن هم به کسانی برسد که این آسیب‌ها را تحمل کردند.

حمزه‌لو پاک در ارتباط با بحث غرفه‌های سبزه‌میدان نیز گفت: با وجود گذشت ۶ ماه هنوز تکلیف غرفه‌های این محل مشخص نشده است و به نظر می‌رسد، میراث فرهنگی کاری در این باره انجام نداده است که امیدواریم هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای شهر زنجان ‌نیز گفت: امروز بزرگداشت اربعین از یک برنامه محلی به یک برنامه جهانی تبدیل شده است و نوید یک فصل جدید در رخدادهای سیاسی را می‌دهد.

مجید ناصحی مقدم با اشاره به اینکه اربعین به برنامه‌ای تبدیل شده است که همه مذاهب در آن شرکت می‌کنند، افزود: خوشبختانه در داخل کشور هم برنامه جاماندگان به شکل مناسبی برگزار شد که شهرداری هم در این حوزه دخیل بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه به کلنگ‌زنی فیبر نوری شهر زنجان به طول ۳۲۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: از سال‌های گذشته دولت های مختلف به دنبال پهنای باند موثر بودند که با استفاده از آن شهر هوشمند و سرویس‌های مورد نیاز شهروندان ایجاد شود که یکی از بهترین آنها فیبر نوری است‌.

وی ادامه داد: فیبر نوری یک راه مطمئن برای انتقال داده در بستر اینترنت است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه شهرداری در این پروژه مشارکت دارد، اظهار داشت: شهرداری در این پروژه آورده‌ای ندارد اما بابت حفاری های طرح، هزینه ای دریافت نمی‌کند.

این مسوول با بیان اینکه مشارکت شهرداری در این پروژه اخذ مجوزهاست تا پیمانکار برای تسریع در کار، تشویق شود، تصریح کرد: ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام و در قالب کمک‌های دولتی نیز به پروژه کمک خواهد شد.

وی ادامه داد: تا ۲۷ اردیبشهت سال آینده که روز ارتباطات است این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

ناصحی مقدم تصریح کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی چهار بازارچه شهری نیز از دیگر اقدامات شهرداری بوده است که می‌توانند نقش تنظیم‌گری در این حوزه داشته باشند.

وی گفت: همچنین تمام ون‌های شهرداری تحویل گرفته شده است که امیدوارم با تحویل آنها بخشی از مشکلات این حوزه حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: همچنین با اجرای طرح ترافیک امیدواریم حمل و نقل عمومی منظم‌تر شود.

وی گفت: تلاش شورای شهر و شهرداری تحویل گرفتن اتوبوس‌های باقی مانده و به خدمت گرفتن آنهاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha