خیز شناگران برای صید مدال‌های پاراآسیایی در هانگژو

تهران- ایرنا- تیم ملی پاراشنای کشورمان خود را برای حضور قدرتمند در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو آماده می‌کند.

به گزارش ایرنا، نوزدهمین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی پاراشنا در راستای اعزام به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو از هفدهم تا سی‌ام شهریور ماه در مجموعه ورزشی آزادی در حال برگزاری است و ابوالفضل ظریف‌پور (خراسان‌رضوی)، سینا ضیغمی‌نژاد، ابوالفضل نگارستانی (کرمان) و شاهین ایزدیار (البرز) شناگران این اردو را تشکیل می‌دهند.

این تیم تحت هدایت علیرضا ایزدی با کمک حمید حسنی‌سعدی تمرینات خود را پشت سر می‌گذارد.

به اردوی این تیم در استخر قهرمانی آزادی رفتیم و از نزدیک تمرینات این تیم باانگیزه را مشاهده کردیم. هر چهار شناگر انگیزه‌های زیادی دارند تا در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بدرخشند و مدال‌های زیادی را برای کاوران کشورمان به ارمغان بیاورند.

خیز شناگران برای صید مدال‌های پاراآسیایی در هانگژو

علیرضا ایزدی سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص اردوی تیم ملی پاراشنا اظهار داشت: نوزده مرحله اردو را پشت‌سر گذاشتیم. در استخر ورزشگاه آزادی تمرین می‌کنیم که استخر استانداردی است و دمای آب آن مطلوب و مسافت این استخر، مسابقه‌ای است. انشاالله اردو سی‌ام به پایان می‌رسد. مرحله بعدی اردوی ما هفتم مهر شروع می‌شود که متصل به اعزام است.

وی در مورد وضعیت شناگران بیان کرد: چهار شناگر داریم که شاهین ایزدیار شناگر معروف و باتجربه ماست. سینا ضیغمی‌نژاد همکلاس شاهین است و کم کم تلاش می‌کند خود را برای جانشینی شاهین معرفی کند. ابوالفضل نگارستانی شناگر ۱۸ ساله‌ای است که می‌تواند آینده بسیار خوبی داشته باشد. در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت بازی‌های هانگژو برای او شانس مدال در نظر گرفتیم. شناگر بعدی ابوالفضل ظریف‌پور است که ۱۶ سال سن دارد و در ۵۰ متر آزاد و ۲۰۰ متر مختلط شانس مدال دارد. امیدوارم زحماتی که مربیان، فدراسیون جانبازان و معلولین، کمیته ملی پارالمپیک، کادر فنی و مربیان شهرستان‌ها کشیدند، باعث شود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد و ورزشکاران با کسب مدال، مزد زحمات خود را بگیرند.

خیز شناگران برای صید مدال‌های پاراآسیایی در هانگژو

حمید حسنی‌سعدی مربی این تیم نیز در مورد اردوی تیم ملی پاراشنا اظهار کرد: عضو کوچکی از این تیم هستم. خداراشکر طی ۲۰ اردویی که با بچه‌ها بودیم، همگی تلاش کردند تا به هدف خود برسند و با دست پر برگردند و اول دل خانواده و دوم ملت خود را شاد کنند. این اردوها خیلی خوب بود و بچه‌ها از امکانات راضی بودند. ملی‌پوشان سختی زیادی کشیدند تا بتوانند به مقامی که می‌خواهند برسند و با دعای ملت و پشتیبانی دولت، بتوانیم این رشته را با مدال‌های رنگارنگ آذین کنیم.

وی افزود: در این بازی‌ها با این سطح و با امکاناتی که داریم، یک مقدار به مقام‌های بالا رسیدن مشکل است اما با تلاش‌های ایزدی و آنالیزی که از ورزشکارهای حریف دارد، می‌توانیم موفق عمل کنیم. گفتند مدال می‌آوریم اما پیش‌بینی رنگ آن سخت است. این سعی و تلاش بچه‌ها است که رنگ مدال را مشخص می‌کند. رقیبان ما هم به دنبال مقام می‌آیند و نمی‌ایستند تا ما مدال بگیریم. الحمدالله بچه‌های ما درحدی کار کردند که به مقام شایسته خود برسند.

خیز شناگران برای صید مدال‌های پاراآسیایی در هانگژو

در این اردو شاهین ایزدیار مرد پرافتخار ورزش کشورمان نیز در مورد اردوی تیم ملی گفت: در اردوهای آخر به سر می‌بریم. یک اردوی دیگر متصل به اعزام داریم. خدا را شکر وضعیت بدنی‌ام خوب است. کادر فنی و مربی شخصی‌ام خشایار حضرتی رضایت کامل دارند. علی گرزی مربی بدنساز تیم هم از من راضی است. فکر می‌کنم که نتیجه خیلی خوبی در هانگژو برای من رقم بخورد.

وی عنوان کرد: در هر ۶ ماده که در کلاس S۱۰ برگزار می‌شود، شرکت می‌کنم اما اصلا رنگ مدال‌هایم مشخص نیست و همه اختلاف صدم ثانیه‌ای داریم. یک رقیب ژاپنی و قزاق دارم و سینا هم رقیب من در ایران است. اصلا مشخص نیست که چه کسی چه مدالی می‌گیرد اما تلاشم را می‌کنم با دعای خیر مردم و انرژی مثبت آن‌ها بهترین نتیجه را بگیرم و اگر بهترین عملکرد خودم را داشته باشم، راضی هستم.

خیز شناگران برای صید مدال‌های پاراآسیایی در هانگژو

در ادامه سینا ضیغمی‌نژاد نیز در مورد وضعیت اردوی تیم ملی پاراشنا اظهار کرد: در حال حاضر در نوزدهمین اردو به سر می‌بریم و خدا راشکر همه چیز خوب است و هرچه به مسابقات نزدیک‌تر می‌شویم، تمرینات هم سخت‌تر می‌شود. یک اردوی دیگر تا مسابقات داریم و انشاالله در آن اردو هم تلاش می‌کنیم تا به آمادگی کامل برسیم.

وی افزود: در حال حاضر بدنم خیلی تحت فشار است و تا روز مسابقات این فشار کمتر می‌شود تا برای مسابقات به آمادگی ۱۰۰ درصدی برسد.

شناگر تیم ملی پاراشنای کشورمان گفت: در ۵ ماده شرکت می‌کنم و امیدوارم بهترین نتایج را کسب کنم. در حال حاضر در ماده‌های ۵۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر قورباغه رنکینگ یک آسیا را دارم و تلاش می‌کنم در مواد دیگر هم نتایج خوبی بگیرم. با توجه به این که تیم‌های دیگر هم تمام تلاش خود را می‌کنند، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه نتایجی رقم می‌خورد اما ما تمام زحمت خود را می‌کشیم تا در بازی‌های پاراآسیایی بهترین نتایج را به دست بیاوریم.

خیز شناگران برای صید مدال‌های پاراآسیایی در هانگژو

ابوالفضل نگارستانی شناگر جوان کشورمان نیز در خصوص اردوی این تیم اظهار داشت: ۱۹ اردو پشت سر گذاشتیم که اردوهای بسیار خوبی بود و من واقعا راضی هستم. در این اردو مسائل فنی بسیار خوبی را با کمک کادر مرور کردیم و امیدوارم بتوانم در بازی‌های پاراآسیایی زحمات آن‌ها را جبران کنم. از لحاظ بدنی واقعا آماده هستم و باید از نظر آمادگی ذهنی نیز شرایط خودم را بهتر کنم.

وی در مورد شانس خود برای کسب مدال در هانگژو گفت: در کرال پشت شانس مدال دارم.

خیز شناگران برای صید مدال‌های پاراآسیایی در هانگژو

ابوالفضل ظریف‌پور شناگر ۱۶ ساله کشورمان نیز بیان کرد: ۱۶ سال سن دارم و از مشهد در این اردو شرکت کردم. دارای ۶ مدال بین‌المللی در بحرین و بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه هستم. سه مدال نقره و سه مدال برنز دارم. امیدوارم در بازی‌های هانگژو بتوانم مدال‌های خوبی بگیرم.

وی عنوان کرد: خدا را شکر آمادگی بدنی خوبی دارم. استخر مجموعه ورزشی آزادی هم شرایط بسیار خوبی دارد. در بهترین استخر ایران تمرین می‌کنیم و اینجا امکانات بسیار خوبی دارد. کادر فنی زحمات زیادی برای ما کشیدند. جای مربیان خودم ضیایی، سنجری و غفاریان نیز در اینجا خالی است.

ظریف‌پور در مورد شرایط خود برای بازی‌های پاراآسیایی تصریح کرد: فعلا در رنکینگ سوم هستم اما در سن خوبی قرار دارم و می‌توانم رکوردم را بهتر کنم. انشاالله بتوانم در هانگژو طلا بگیرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha