۷۵ سارق در هرمزگان دستگیر شدند

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85226661
۷۵ سارق در هرمزگان دستگیر شدند

بندرعباس - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری ۷۵ سارق و کشف ۲۷ فقره سرقت در عملیات ۴۸ ساعته پلیس در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهرداد مشوق روز سه‌شنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای افزایش امنیت اجتماعی با تاکید برهم افزایی و ارتقا کشفیات ، طرح مبارزه با سرقت و دستگیری و برخورد با سارقان در سطح استان به مدت ۴۸ ساعت به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: در این مدت ماموران با انجام کار اطلاعاتی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس در نقاط جرم خیز، تعداد ۷۵ سارق را دستگیر و ۲۷ فقره سرقت تاکنون کشف کردند.

این مسوول انتظامی اذعان کرد: بیشترین سرقت‌های انجام شده در زمینه سرقت محتویات داخل خودرو، موتورسیکلت، منزل و سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره است.

جانشین انتظامی هرمزگان با تاکید بر اجرای مستمر طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در طول سال، در زمینه پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان توصیه کرد: زمانی‌که خانه را ترک می‌کنند از بسته‌بودن همه راه‌های ورودی همچون درها و پنجره‌ها اطمینان داشته باشند و در صورتی‌که منزل شما در کنار خرابه، گاراژ، بوستان و مکان‌های تاریک و خلوت واقع شده است، به ایمنی آن اهمیت بیشتری بدهید.

دستگیری کوله بر با ۴۱ کیلوگرم حشیش

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۷ مستقل استان موفق به دستگیری کوله بری که در تاریکی شب ۴۱ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش حمل می‌کرد، شدند.

سرهنگ عبدالناصر توکلی بیان کرد: ماموران یگان تکاوری ۱۱۷ مستقل استان حین گشت زنی شبانه در بیابان‌های اطراف یگان و با استفاده از دوربین دید در شب، متوجه تردد ۲ نفر شدند.

وی افزود: ماموران دستور ایست صادر کردند که پس از تعقیب و گریزی کوتاه یکی از متهاین دستگیر و شخص دیگر با رها کردن کوله پشتی و استفاده از تاریکی هوا و پوشش جنگلی محل، متواری شد.

این مسوول انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از کوله پشتی و محل ۴۱ کیلوو۳۰۰ گرم حشیش کشف شد و در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ توکلی با اشاره به شناسایی متهم متواری و پیگیری ماموران برای دستگیری نامبرده، خاطرنشان کرد: اقتدار واشرافیت و تلاش‌های بی‌وفقه و شبانه روزی عوامل انتظامی موجب شده تا ضربات سنگینی به سوداگران مواد مخدر تحت هر شرایطی وارد شود.

توقیف ۲ فروند قایق قاچاق در سیریک

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۲ فروند قایق غیرمجاز دارای موتور ۲۰۰ اسب بخار به ارزش ۲۲ میلیارد ریال در سیریک خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی این شهرستان سیریک حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به این شناورها که در کنار خیابان متوقف شده بود، مشکوک شدند.

سردار جاویدان افزود: در بررسی انجام شده، مشخص شد قایق‌های یادشده، قاچاق و بدون هرگونه مدارک قانونی هستند که طی هماهنگی با مقام قضایی هر ۲ قایق کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان، ارزش قایق‌های قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه ۲۲ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه هنجارشکنی و موراد مشکوک مراتب را سریع از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

آزادسازی ۲۰ هکتاری اراضی ملی در پارسیان

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف ۲۰هکتار از اراضی ملی در شهرستان پارسیان خبر داد .

سردار جاویدان در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با جرایم اقتصادی پدیده شوم زمین خواری شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی به مالکیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان پارسیان به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی واصل و موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته، مشخص شد ۲ نفر به هویت معلوم حدود ۲۰ هکتار از اراضی ملی متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان پارسیان را واقع در روستای حسین آباد به صورت غیرقانونی تصرف کرده و اقدام به کاشت محصولات کشاورزی کرده٬اند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در اجرای دستور مقام قضائی، متهاین به پلیس امنیت اقتصادی شهرستان احضار و از ایشان تحقیقات لازم انجام و ضمن تفهیم اتهام با تشکیل پرونده جهت ادامه رسیدگی و سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب معرفی شدند.

سردار جاویدان بیان کرد : حفظ و حراست از بیت المال و اراضی ملی یکی از اولویت های ماموریت پلیس است که این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری و دنبال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha