خوابگاه دخترانه سردار شهید سلیمانی در قاینات افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - خوابگاه دانشجویی دخترانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال و امکانات مجهز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مراسم بهره‌برداری از این خوابگاه روز سه‌شنبه با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در شهر قاین برگزار شد.

خوابگاه دخترانه سردار شهید سلیمانی با ظرفیت بیش از ۱۵۰ دانشجو توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تکمیل و افتتاح شد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اعتبار ساخت این خوابگاه ۵۰۰ میلیارد ریال و از محل بنیاد ۱۵ خرداد تامین شده است.

حمید صالحی‌نیا افزود: این خوابگاه در سه طبقه با کیفیت ممتاز ساخته شده و دارای باشگاہ بدنسازی، سالن مطالعه، رختشویخانه، سایت رایانه، سامانه اعلام و اطفای حریق است.

وی همچنین اعتبار هزینه شده برای تجهیزات خوابگاه را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین شده است.

معاون اجرایی و هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم در این مراسم گفت: احداث خوابگاه برای دانشجویان متاهل در دستور کار این ستاد قرار دارد.

سید مصطفی سید هاشمی اظهار کرد: عملیات اجرایی خوابگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با سه هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا از سال ۹۶ آغاز و امسال آماده بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه این خوابگاه مجهز به کتابخانه، اتاق رایانه و ارتباطات اینترنتی، درمانگاه و مشاوره پزشکی، سالن ورزشی، آشپزخانه و اتاق‌های استاندارد برای رفاه دانشجویان است گفت: بنیاد ۱۵ خرداد برای اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

معاون اجرایی و هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: بنیاد ۱۵ خرداد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود از سال ۱۳۹۵ نسبت به ساخت خوابگاه برای دانشجویان اقدام کرده و امروز دوازدهمین خوابگاه را در شهرستان قاینات افتتاح می‌کنیم.

وی بیان کرد: یک خوابگاه در شهر مراغه استان آذربایجان غربی در مهر سال جاری افتتاح خواهد شد و احداث ۲ خوابگاه نیز در همدان در دستور کار است که امیدواریم تا آبان امسال آماده بهره‌برداری شود.

سید هاشمی از احداث پانزدهمین خوابگاه دانشجویی دخترانه در بندرعباس خبر داد و گفت: این بنیاد ساخت خوابگاه برای دانشجویان متاهل را در گام‌های بعدی فعالیت خود در دستور کار دارد.

دانشکده پرستاری و مامایی قاینات سال گذشته با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قاینات ارتقا یافت.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۱۰ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha