۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85227299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی مقام فلسطینی با وزیر خارجه انگلیس درباره فلسطین

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله با وزیر خارجه انگلیس دیدار و درباره تحولات فلسطین گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، محمد اشتیه در رام الله با جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس دیدار و گفت وگو کرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه انگلیس گفت که از لندن می‌خواهد تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، از عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد حمایت و به نهادهای فلسطینی کمک کند.

اشتیه درباره اوضاع فلسطین گفت که با توجه به وخامت اوضاع میدانی و عامل جمعیتی، اگر امروز اقدام نشود، فردا دیر خواهد بود.

وی افزود: انگلیس مسئولیت اخلاقی و تاریخی در قبال مردم فلسطین دارد و باید بازیگری مثبت در احقاق حقوق مردم فلسطین و یافتن راه حل سیاسی منطبق با آرمان‌های آنها باشد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد، با توجه به وضعیت وخیم میدانی، راه حل دو کشوری به طور روزانه و سیستماتیک در حال رنگ باختن است و اجرای آن دشوار خواهد شد.

اشتیه همچنین گفت: نباید با (رژیم) اسرائیل و فلسطین به یک شکل برخورد کرد، یک حکومت اشغالگر وجود دارد و یک کشور و مردم تحت اشغال، ما خواستار تجدید نظر در سیاست‌های انگلیس و انطباق گفتمان آن با اعتقادش به راه حل دو کشوری و حقوق بین الملل هستیم.

وی از انگلیس خواست تا از رژیم صهیونیستی بخواهد که به توافقات امضا شده پایبند باشد و اجازه دهد انتخابات در تمام سرزمین‌های فلسطین از جمله قدس اشغالی برگزار شود و این رژیم را تحت فشار قرار دهد تا شهدایی که اجساد آنها توسط این رژیم گروگان گرفته شده را آزاد کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار اتخاذ تدابیری برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ شد که مورد حمایت انگلیس قرار دارد و بر توقف تمامی فعالیت‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی تاکید می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس نیز به نوبه خود بر اعتقاد و تعهد کشورش به راه حل دو کشوری و ادامه حمایت از نهادهای فلسطینی تاکید کرد.

جیمز کلورلی دوشنبه شب در قدس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرده بود.

پیش تر وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جیمز کلورلی به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد و در نخستین سفر خود به عنوان وزیر امور خارجه، در یک کنفرانس امنیت بین المللی با تمرکز بر چالش‌های پیش روی اسرائیل، فلسطین اشغالی، منطقه و اهمیت پیشبرد راه حل دو کشوری (فلسطین و اسرائیل) سخنرانی خواهد کرد.

وی همچنین بر حمایت بریتانیا از راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه برای ایجاد امنیت، ثبات و رفاه برای اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و کل منطقه تاکید خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha