دادستان کرمان: اوقاف با عملکرد درست مردم را به وقف متناسب با نیاز جامعه تشویق کند

کرمان - ایرنا - دادستان کرمان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص وقف متناسب با نیازهای روز جامعه گفت: لازم است با عملکرد صحیح اداره اوقاف و نمود عینی فعالیت‌های مؤثر و سازنده آن در پیشرفت جامعه همچنین با تبلیغ و فرهنگ سازی درست، مردم بیشتر به امرخدا پسندانه وقف تشویق شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل کرمان، مهدی بخشی در نشست مشترک با رییس اداره اوقف و امور خیریه این استان خواستار فراهم شدن زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در اموال متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان شد.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد سازمان اوقاف استان کرمان با اشتغال آفرینی و حمایت از تولید زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراهم کند.

دادستان کرمان، دایره عملکرد وقف را وسیع و گسترده برشمرد و اظهار داشت: برای کمک به رونق تولید و برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود، می‌توان از ثروتی که در موقوفات تولید می‌شود، برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بهره برد که در این خصوص پیشنهاد می‌شود از ظرفیت نخبگان استانی برای توسعه و پیشرفت وقف استفاده شود تا ایده های ناب برای پروژه های اقتصادی متناسب با ظرفیت استان طراحی و اجرا شود.

مدعی العموم در استان کرمان تأکید کرد: متولیان باید زمینه حضور و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراهم نمایند تا هم اصل موقوفه پایدار بماند و هم از رکود خارج شده و به پویایی و منفعت برای استان برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha