۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85227617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام یمنی: تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم/ ثروت کشورمان را پس خواهیم گرفت

تهران-ایرنا- رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: دشمن بدون اینکه بداند، به ما خدمت کرد، زیرا بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده ایم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت العهد، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اظهاراتی گفت: دشمن می داند اگر ما اموال خود را در اختیار بگیریم، کشورمان را خواهیم ساخت و مشکل ما تنها مسئله پرداخت حقوق (کارمندان یمنی) نیست.

وی گفت: ما به مدت یک سال ‌ونیم است که درمورد منابع حاکمیتی خود رایزنی می کنیم اما دشمن بر این مساله پافشاری دارد که آن ها را به سرقت ببرد و یا آن ها را به دزدان این کشور بدهد اما ما ثروت کشورمان را پس خواهیم گرفت و در راستای تولید و آبادانی این کشور استفاده خواهیم کرد.

المشاط تاکید کرد: دشمن بدون اینکه بداند در بسیاری از موارد به ما خدمت می کند زیرا زمانی که برای ما مشکل آفرینی می کند و ما را تهدید می کند، ما آن ها را به فرصت تبدیل می کنیم و در دشوارترین شرایط کشور را می سازیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما باید به ملتی قوی و تولیدکننده در زمینه کشاورزی و صنعتی تبدیل شویم.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیش از این در دیدار با هیاتی از عمان از تلاش‌های این کشور برای برقراری صلح در یمن تشکر و قدردانی و ابراز امیدواری کرده بود که این تلاش‌ها منجر به نتایجی شود که ملت یمن از آن بهره‌مند شده و درد و رنج ناشی از جنگ را برای آنها کاهش دهد.

وی تاکید کرد: ادامه وضعیت فعلی که مردم یمن با آن مواجه هستند با توجه به تداوم تجاوزات و همه مظاهر محاصره و قحطی و همچنین کشاندن پرونده انسانی از جمله پرداخت حقوق همه کارمندان دولت، بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا و رفع تمامی محدودیت‌های اعمال شده بر بنادر حدیده به محل مذاکرات، غیر قابل قبول است.

المشاط گفت: صنعا موافق صلح عادلانه‌ای است که حقوق ملت یمن را تضمین می‌کند و این در دوره گذشته ثابت شده است. کشورهای متجاوز باید جدیت خود را در صلح با ارائه اقدامات عملی در اجرای تعهدات و توافقات ثابت کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد: صبر ملت ما در حال لبریز شدن است و این ملت در صورت بسته شدن درهای صلح توسط دشمن، کاملاً حق دفاع از خود را دارند.

وی ادامه داد: دیگر زمانی برای طفره رفتن دشمن از پاسخگویی به حقوق انسانی و عادلانه ملت یمن وجود ندارد و تداوم وقت کشی دشمن نتایج نامطلوبی را برای آن به همراه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha