اوقاف خراسان‌شمالی ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع کرد

بجنورد- ایرنا- اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ۲۰۰ بسته نوشت افزار در قالب "طرح مهر تحصیلی" در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای حمایت از تولید ملی و کمک به دانش آموزان نیازمند توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در آیین توزیع این بسته ها در امامزاده سیدالعباس(ع) بجنورد اظهار کرد: بسته های کمکی شامل کوله پشتی، نوشت افزار و وسایل مورد نیاز دانش آموزان است.

حجت الاسلام علی اکبر صفری افزود: ارزش ریالی هر بسته برای دانش آموزان مقطع ابتدایی پنج میلیون و ۴۵۰ هزار ریال و مقطع متوسطه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار ریال است.

وی تصریح کرد: این طرح هر ساله قبل از آغاز سال تحصیلی به منظور تامین نوشت افزار دانش آموزان نیازمند برگزار می شود و امسال نیز با شور و اشتیاق بیشتری برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این میزان بسته نوشت افزار از محل کمک خیران، موقوفات و موسسات خیریه تهیه و تمامی اقلام از تولیدات داخلی خریداری شده است.

حجت الاسلام صفری بیان کرد: توزیع این بسته های نوشت افزار به طور مرحله ای است و درصدد تامین بسته های بیشتر برای دانش آموزان نیازمند هستیم.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha