۲۵ میلی‌متر بارش طی ۲۴ ساعت در چالدران ثبت شد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تشدید بارندگی ها در شمال استان شهرستان چالدران با ۲۵ میلی‌متر رکورددار بارش‌ها شد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین شهرستان‌های پلدشت با ۱۶، شوط با ۱۴، ماکو با ۱۱، چایپاره با ۹، خوی با چهار و سلماس با ۲.۴ میلی‌متر بارندگی، شهرهایی بودند که بارش‌های رگباری را تجربه کردند.

وی اضافه کرد: در مرکز و جنوب استان بارشی گزارش نشده و فعالیت سامانه محدود به نقاط شمالی آذربایجان غربی بوده‌است.

وی با اشاره به سرعت وزش باد در نقاط مختلف استان هم اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد در پل میانگذر دریاچه ارومیه با حدود ۷۹ کیلومتر بر ساعت و منطقه باری این شهرستان با بیش از ۶۰ کیلومتر برساعت گزارش شده‌است.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی درباره پیش بینی هوای استان در ۲۴ ساعت آینده نیز گفت: در شبانه روز آینده طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی موج بارشی به تدریج از استان خارج می‌شود و هوای منطقه به حالت عادی باز خواهد گشت.

به گفته صابری در ۲۴ ساعت اخیر شهرستان تکاب با مثبت هشت درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و شهرستان بوکان با مثبت ۳۱.۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

بیشتر بخوانید: هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص بارش‌های رگباری هشدار داد

۲۵ میلی‌متر بارش طی ۲۴ ساعت در چالدران ثبت شد

بیشتر بخوانید: خنکای هوای آذربایجان غربی تا دوشنبه ادامه دارد

آذربایجان غربی استانی کوهستانی و با آب و هوای سرد در شمال غربی ترین نقطه کشور واقع شده‌است، سردشت پر بارش‌ترین شهرستان این منطقه با سالانه ۸۰۰ تا یک هزار میلی‌متر بارندگی است.

این استان در هفته جاری شاهد بارشهای رگباری و توام با کاهش ۶ درجه‌ای دما بوده‌است که طبق پیش بینی ها روند نزولی دما همچنان ادامه می‌یابد.

چالدران از شهرستانهای شمالی استان است که به علت دارا بودن ییلاقات و دامهای فراوان پیش بینی های هواشناسی برای شهروندان و روستاییان دارای اهمیت است.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۷ ایستگاه هواشناسی، ۱۲۴ ایستگاه باران سنجی و هفت ایستگاه اقلیم شناسی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha