۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85227997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار مقام خزانه‌داری آمریکا با رئیس بانک مرکزی عراق

بغداد - ایرنا - «الیزابت روزنبرگ» دستیار وزیر خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه با رئیس بانک مرکزی عراق دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی عراق در بیانیه‌ای از دیدار «الیزابت روزنبرگ» دستیار وزیر خزانه داری آمریکا با «علی محسن العلاق» رئیس کل بانک مرکزی این کشور خبر داد و افزود: در این دیدار که امروز در بغداد برگزار شد، دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و اقدامات در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت و گو کردند.

این بیانیه اشاره کرد: در این دیدار بر حمایت مستمر خزانه داری آمریکا و تلاش‌های مشترک برای افزایش شفافیت، پاکی و اجرای دستورالعمل‌های بین المللی در سیستم بانکی عراق تاکید شد.

بانک مرکزی عراق اضافه کرد: دو طرف درباره پیگیری خروجی و نتایج نشست‌های قبلی بین بانک مرکزی عراق از یک سو و وزارت خزانه داری و بانک فدرال (مرکزی) آمریکا از سوی دیگر و همچنین امکان ارائه پشتیبانی فنی در زمینه تامین مالی تجارت خارجی از طریق کانال‌های بانکی با سازوکارهایی که امکان تامین مالی مشروع تجارت خارجی با ارزهای مختلف از جمله یورو، یوان چین و درهم امارات و همچنین تنظیم تجارت با جمهوری ترکیه را فراهم می‌کند، تبادل نظر کردند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی عراق، وزارت خزانه داری آمریکا از تلاش‌ها و اقدامات بانک مرکزی عراق برای عقد قرارداد با شرکت‌های حسابرسی بین المللی جهت اطمینان از صحت و شفافیت اقدامات قدردانی کرد.

مقامات خزانه داری آمریکا درحالی ادعای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را دارند که بنا بر تاکید ناظران و تحلیلگران سیاسی، واشنگتن خود از گروه‌های تروریستی در راستای تامین منافع خود در سطح جهان و بویژه خاورمیانه حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha