۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۳:۵۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85228380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عشایر شرق سوریه خواستار تشدید مقابله با گروه مورد حمایت آمریکا موسوم به قسد شدند

تهران-ایرنا-رهبر قبیله "العکیدات" از اعضای این قبیله خواست که به مبارزه با شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) برای تحقق هدفی که به خاطر آن به پا خاستند، ادامه دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، "ابراهیم الهفل" رئیس قبیله العکیدات در این باره گفت: قیام عشایر به لحاظ سیاسی و برای تحقق مدیریت نظامی و نظامی کامل دیرالزور در مسیر درست خود جریان دارد.

درخواست الهفل چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که درگیری میان شبه نظامیان قسد و قبایل و عشایر محلی در حومه‌های شرقی و شمالی دیرالزور بیش از ۱۰ روز ادامه داشت.

منابع خبری اعلام کردند ۴۰ نفر از نیروهای دو طرف و ۱۵ غیر نظامی در درگیری‌های پراکنده‌ای که از هفته گذشته در شرق سوریه (استان دیرالزور/شرق فرات) آغاز شده بود، کشته شدند.

در چند روز گذشته درگیری‌ها با شدت کمتر در شرق سوریه ادامه یافته بود و نیروهای عشایر و شورای نظامی دیرالزور پاسگاه‌ها و مراکز حضور نیروهای حزب کردستان عراق (پ‌ک‌ک) را در شهرها و روستاهای این منطقه یکی پس از دیگری تصرف کردند.

یکی از دلایل شعله‌ور شدن این درگیری ها، دستگیری "احمد الخبیل" معروف به "ابی خوله" از فرماندهان عرب شورای نظامی دیرالزور توسط نیروهای قسد بوده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha