پیکر ۲۳شهید دوران دفاع مقدس در ارومیه تشییع شد+فیلم

ارومیه - ایرنا - پیکر مطهر ۲۳ شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز، پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی، مسوولان استانی و مردم شهید پرور این شهرستان تشییع شد.

به گزارش ایرنا در این آیین معنوی که روز پنجشنبه در خیابان امام ارومیه از مبدا میدان انقلاب برگزار شد، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان دوران دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و آحاد مختلف مردم شهید پرور آذربایجان غربی به ویژه ارومیه حضور داشتند.

مردم و مسوولان به ویژه جوانان عاشق ایثار و شهادت با حضور در این مراسم معنوی مراتب عشق و ارادت خود را به شهدا اعلام کردند.

جوانان ارومیه ای همچنین با حمل علم های مزین به عبارت «یا ابوالفضل العباس (ع)»، «لبیک یا حسین (ع) » و لبیک یا خامنه ای مسیر عبور شهدا را تزیین کردند.

مادران و فرزندان شهدا هم در این آیین بدرقه با نثار شاخه های گل حضور داشتند و در این مسیر شهدا را مشایعت می کردند؛ ضمن اینکه شهروندان ارومیه‌ای با شعارهای «عزا عزاست امروز، خانواده شهیدان صاحب عزاست امروز» در مسیر خیابان امام ارومیه بدرقه کننده پیکر ۲۳ شهید تازه تفحص شده بودند.

پیکرهای مطهر روز چهارشنبه پس از تشییع در سردشت، به ارومیه منتقل شده بود که البته در مسیر نیز مراسم استقبال از شهدا در شهرستان های میرآباد، پیرانشهر و نقده انجام شد.

پس از تشییع، پیکر این ۲۳شهید والامقام دوران دفاع مقدس به سمت تهران بدرقه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، منطقه شمال غرب یکی از مناطق درگیر با رژیم بعث در دوران دفاع مقدس بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha