۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85228609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

داعشی طراح حمله به معدنچیان شیعه در پاکستان به هلاکت رسید

اسلام‌آباد - ایرنا - یک سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش که طراح حمله مرگبار در دیماه ۱۳۹۹ به گروهی از معدنچیان شیعه در پاکستان به شمار می‌رود، طی عملیاتی در ایالت بلوچستان این کشور کشته شد.

به‌ گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رسانه‌های پاکستان به نقل از مسوولان دایره مبازره با تروریسم اعلام کردند که طراح اصلی حمله تروریستی به معدنچیان شیعه و همچنین چند فقره حمله تروریستی به نیروهای امنیتی و سیاستمداران پاکستانی طی عملیاتی در منطقه «مَستونگ» واقع در ایالت بلوچستان کشته شد.

تروریست کشته شده به نام مستعار "شعیب" پیش از ملحق شدن به داعش، عضوی از گروه تروریستی لشکر جهنگوی شناخته می‌شد. وی پس از آن به گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان ملحق شد و در مناطق قبایلی "وزیرستان" تحت آموزش قرار گرفت. این تروریست در سال ۲۰۱۵ به داعش پیوست.

وی حمله به معدنچیان شیعه در ایالت بلوچستان، ترور نافرجام رهبر جماعت اسلامی، حمله به نایب رئیس حزب جمعیت علمای اسلام و انفجار انتحاری در محل اجلاس کانون وکلای بلوچستان در شهر کویته را طراحی کرده بود.

چهاردهم دیماه ۱۳۹۹، مهاجمان ناشناس ۱۱ معدنچی متعلق به جامعه شیعیان "هزاره" را در منطقه "مَچ" در نزدیکی شهر کویته ربوده و سپس آنان را کشتند. گروه تروریستی داعش مسوولیت این اقدام وحشیانه را برعهده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha