۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85228685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان هشدار سطح زرد کشاورزی صادر کرد

۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85228685
هواشناسی زنجان هشدار سطح زرد کشاورزی صادر کرد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی زنجان گفت: هشدار سطح زرد مبنی بر نفوذ سامانه پرفشار و کاهش دما برای مناطق مختلف این استان صادر شد.

صونا صرفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هشدار از صبح جمعه ۲۴ شهریور تا صبح چهارشنبه ۲۹ ماه جاری را با توجه به ورود سامانه پر فشار و کاهش دما، در بر می گیرد.

وی اضافه کرد: نوع مخاطره کاهش دما و احتمال رخداد سرمازدگی در محصولات کشاورزی به ویژه در مناطق سردسیر استان را شامل می شود.

این مسوول ادامه داد: شهرستان‌های زنجان، ابهر، ایجرود، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان منطقه اثر این مخاطره هستند.

صرفی افزود: با توجه به کاهش دمای پیش بینی شده کشاورزان اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی در مزارع و باغات و انتقال محصولات برداشت شده به مکان های امن را مد نظر قرار دهند.

وی توصیه کرد: کشاورزان استان محافظت از تاسیسات کشاورزی، تنظیم و کنترل دما و رطوبت در انبارها، گلخانه ها و سالن های پرورشی، تهیه و تامین سوخت جایگزین با توجه به کمینه دما در گلخانه های فعال و احتیاط در زنبورستانها را مورد توجه داشته باشند.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی زنجان خاطر نشان کرد: کشاورزان زنجانی تمهیدات پیشگیرانه بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی، اقدام ضروری احتمال خسارت گسترده زیاد و هشدار قرمز، اقدام فوری و همه جانبه برای مقابله با خسارت گسترده اطلاق می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha