۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۲۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85229014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه فرانسه درباره تحولات منطقه گفت وگو کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره با وزیر خارجه فرانسه دیدار و درباره تحولات منطقه از جمله فلسطین و سوریه گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از الاهرام مصر، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی پنجشنبه با کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه در قاهره دیدار و گفت وگو کرد.

جمال رشدی سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب، گفت: این دیدار شاهد گفت وگوهای عمیقی بود که در طی آن دو طرف در مورد تعدادی از موضوعات و پرونده‌های منطقه‌ای و بین المللی اولویت دار در مرحله کنونی به ویژه تحولات اوضاع در خاورمیانه و منطقه از جمله مسائل مربوط به فلسطین و شرایط لبنان، سوریه، لیبی و سودان گفت وگو کردند.

وی افزود: در این دیدار دو طرف در مورد تحولات فلسطین گفت وگو کردند و ابوالغیط نسبت به عواقب تداوم اقدامات سرکوبگرانه (رژیم) اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه با توجه به حضور افراطی ترین دولت تاریخ (رژیم) اسرائیل هشدار داد.

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر اهمیت نقشی که فرانسه می‌تواند در جایگاه بین‌المللی خود به عنوان یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت و با توجه به نفوذش در اتحادیه اروپا ایفا کند، خواستار انجام تحرکات فعال به منظور حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین به ویژه حق آنها برای ایجاد کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس شرقی و فشار بر طرف اسرائیلی برای پایبندی به قطعنامه‌های بین المللی و توقف تمام سیاست‌های یکجانبه‌ای که راه حل دو کشوری را تضعیف می‌کند، شد.

ابوالغیط با کولونا همچنین آخرین تحولات اوضاع سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد و نتایج نشست ماه گذشته گروه تماس عربی برای سوریه در قاهره را به وی اطلاع داد.

وی همچنین بر اهمیت درک تصمیم جمعی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد و گفت که این اقدام نشان دهنده راهی برای مشارکت بیشتر کشورهای عربی در تعامل با وضعیت ویژه در سوریه است که دوازده سال است بدون راه حل ادامه دارد.

ابوالغیط در ادامه به تمایل اتحادیه عرب برای حفظ عمق روابط کشورهای عرب و اروپا به دور از هرگونه تنش در مورد پرونده سوریه پرداخت.

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب همچنین توضیح داد که ابوالغیط با وزیر خارجه فرانسه تحولات در حال وقوع در چندین موضوع مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله وضعیت لیبی را بررسی کرده است.

وزیر خارجه فرانسه که به قاهره سفر کرده است، پیش تر نیز با همتای مصری خود درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات مربوط به خاورمیانه و کشورهای آفریقایی رایزنی کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha