امام جمعه شهرکرد: پیشرفت‌های مهمی در کشور به برکت  انقلاب اسلامی محقق شده است

شهرکرد-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به دستاوردهای مهم کشور گفت: کشور به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های مهمی رسیده است و به برکت انقلاب اسلامی در حال نزدیک شدن به قله هستیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلیمن محمد علی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود:امروز به فضل خدا، ایران جایگاه خوبی دارد و به فرموده مقام معظم رهبری نزدیک قله هستیم و انقلاب اسلامی به دنبال رسیدن به این قله است و لازمه آن نیز با قوی بودن، مقاومت داشتن، وحدت داشتن و دشمن‌شناسی و درک مکر و حیله دشمن و همدلی است.

به گفته وی، تا جهان مسلمان قوی نشود، شیطان بزرگ همیشه حادثه‌ای را ایجاد می‌کنند و امام راحل نیز بر وحدت و همدلی جهان اسلام تاکید داشتند.

وی بر افزایش قدرت بین ملت‌های مسلمان دنیا تاکید کرد و گفت: بالا بردن قدرت کشورهای مسلمان باعث می‌شودتا دشمنان جرات تاخت و تاز نداشته باشند و راهی جز مبارزه با استکبار و ابر قدرت‌ها نیست تا قدرت پوشالی آن‌ها به‌خصوص آمریکای جنایتکار متلاشی شود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: اگر چه جهان اسلام قدری دیر بیدار شده است اما جهان اسلام آرام آرام در حال کمال است و این راه را ادامه دارد و هم‌اکنون ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است و این راهی است که باید ادامه پیدا کند تا به قله برسیم و ابرقدرت‌ها ناامید شوند و انواع مکر آنها برملا شود.

به گفته وی، امروز دشمنان نظام علاوه بر بحران‌آفرینی با القائات مسموم در مقام آن هستند که جامعه شریف و مکرمه بانوان را فریب دهند که در این زمینه باید با تدبیر مکر دشمن را خثنی کنیم.

نکونام اظهار داشت: دشمنان امروز در زمینه‌های فرهنگی به خصوص ترویج بی‌حجاب و بدحجابی، تبعیض زن و مرد به دنبال فریب ملت ایران هستند اما به حول و قوه الهی هوشیاری کامل در این زمینه در بین مردم وجود دارد و همه می‌دانند حجاب یک اصل و ارزش در جامعه اسلامی است که باعث کرامت زنان عفیف کشور می‌شود و نقشه دشمنان در ترویج هوس بازی و بی عفتی باز هم خنثی خواهد شد.

نکونام افزود: دشمنان نظام برای ایجاد بحران با پول‌های گزاف و امکانات فراوان در کشورهای اسلامی به خصوص ایران خرابکاری و ایجاد ناامنی می‌کنند، البته همان‌طور که حضرت آقا فرمودند، نقشه و مکر دشمن با تدبیر و بصیرت ملت ایران خنثی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پوشش کامل هم برای مرد و هم برای زنان است، گفت: رعایت حجاب باعث می‌شود که کرامت زن حفظ شود و زن با آرامش راه تکاملی خود را طی کند و مقصد متعالی را درک کند.

نکونام به نقشه دشمن اشاره کرد و افزود: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی،آموزشی، نظارتی و همچنین خانواده‌ها در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بسیار سنگین است تا راه برای جوانان روشن شود و دشمن در این زمینه نیز ناکام بماند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تسلیت سالروز رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الحجج امام رضا (ع) گفت: مردم مومن و ولایت‌مدار ایران اسلامی از اول محرم تاکنون مشکی پوش و سوگوار عزای این روزها هستند و با برگزاری مراسم‌های مختلف ارادت خود را به بزرگان دین اسلام و نشان دادند و از سیره عملی و زندگی آن‌ها درس‌ها گرفتند.

وی گفت: شور اشتیاق به پیامبر اسلام و خاندان مطهر ایشان در دل تمام مومنان شعله‌ور است و شیعیان به برکت وجود نازنین حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) غنی‌ترین و ثروتمندترین افراد در دنیا هستند و راه سعادت و کمال را با پیروی از این خاندان پیش گرفتند.

به گفته وی، پیامبر اسلام (ص)، آیین اسلام را آوردند که یک آیین ابدی است و هیچ آیینی بر آن برتری ندارد و اسلام با این نگاه آمده تا انسان‌ها زیر پرچم دین پیروز و سربلند باشند و انقلاب اسلامی که برگرفته از ادامه راه انبیا است.

وی گفت: مردم در کشور ما و برای رسیدن به کمال و ادامه دارد، مسیر ائمه با دشمن شناسی، قوی شدن، بصیرت افزایی و درک توطئه‌های دشمنان پیش می‌روند و باید این راه ادامه پیدا کند.

نکونام با اشاره به آیات سوره مبارک ابراهیم (ع) افزود: انسان در این دنیا مالک چیزی نیست و هرچه هست در اختیار و مالکیت خداوند است و ما باید از نعمت‌های الهی در مسیر رشد و تعالی استفاده کنیم تا به کمال برسیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha