امام جمعه اهواز: اراده عاشورایی فرزندان مقاومت، سیلی تلخی بر چهره آمریکا نواخت

اهواز - ایرنا - امام جمعه اهواز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و روشن بودن مسیر انقلاب گفت: داعش دست‌ساز آمریکا قرار بود بر عراق چیره شود که با اراده عاشورایی فرزندان مقاومت ضمن تامین امنیت راهپیمایی ۲۳ میلیون زائر ابا عبدالله(ع)، تلخ‌ترین سیلی بر چهره آمریکا و اشغالگران است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با اشاره به پیش‌بینی‌های امام خمینی‌(ره) و آینده‌نگری ایشان پیرامون افول مستکبران جهانی گفت: امام (ره) فرمودند؛ «با اطمینان می‌گویم اسلام، ابر قدرت‌ها را به خاک ذلت می‌کشاند و موانع داخل و خارج خود را برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد» که شاید آن روزها کمتر کسی این سخنان را باور می‌کرد.

وی اضافه کرد: مقام‌معظم رهبری می‌فرمایند «جهانِ امروز، در آستانه تحول است و قدرت‌های استعماری در حال تضعیف هستند از این رو ملت‌ها باید خود را آماده کنند»؛ مخاطب نخست این سخنان، مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به فتنه‌هایی که برای تضعیف انقلاب اسلامی از زمان پیروزی تاکنون ادامه دارند، تصریح کرد: با وجود بدخواهی‌ها و ترورها نه تنها انقلاب اسلامی سرنگون نشد بلکه قوی‌تر از قبل است.

تبدیل تحریم‌ها به سکوی پیشرفت جمهوری اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد صدام‌ را مهره تحریک شده غرب عنوان و بیان کرد: تحریم‌های اقتصادی ایران که با هدف تضعیف انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده بودند امروز به سکوی پیشرفت‌های مختلف ایرانی اسلامی تبدیل شده‌اند.

وی یادآور شد: صادرات نفت ایران به رغم فشار حداکثری نه‌تنها به صفر نرسید بلکه هم‌اکنون بدون توافق با آمریکا احیا و چند برابر شده است.

امام جمعه اهواز گفت: ایران اسلامی در اثر انبوه فشارها عقب‌گرد نکرد و در زمره کشورهای سرآمد در حوزه‌هایی علمی، موشکی و هوا و فضا قرار گرفته است.

به چالش کشیدن قدرت چندین ساله آمریکا

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی حصارهای تحریم را درهم شکسته است، گفت: به اذعان مقامات پنتاگون توان جمهوری اسلامی در تولید موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن و پهپادهای فوق مدرن، برتری ۷۰ ساله آمریکا در منطقه را به چالش کشیده شده است.

به گفته وی، آمریکا امروز در باتلاق خود ساخته ای گرفتار شده که پیش از این تلاش داشت جمهوری اسلامی را در آن وارد کند.

وی افزود: ایران نه‌تنها محاصره و منزوی نشد بلکه توانست عمق نفوذ خود را تا آمریکای لاتین برساند و در پیمان‌های بزرگ عضو شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای تضعیف محور مقاومت در منطقه گفت: این خیال باطل استکبار جهانی هیچگاه به سرانجام نخواهد رسید و پیروزی محور مقاومت همواره ادامه دارد.

تحریم، افول آمریکا را آشکارتر کرد

امام جمعه اهواز بیان کرد: تحلیلگر یکی از نشریات آمریکایی می‌گوید موقعیت ایران در ماه‌های اخیر بدون توافق با آمریکا بهبود یافته و تحریم‌ها بر ایران از سر درماندگی و تک بعدی است و همه نشانه‌ها به افول امریکا برمی‌گردد.

وی افزود: نظام استکبار مایوس شده و تیر کمتری در کمان دارد؛ تحریم نه تنها افول آمریکا را آشکار تر کرد بلکه موجب شتاب آن شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در زمینه رفع دغدغه و مشکلات معیشتی بیان کرد: هر کجا مسئولان و دولتمردان به حرف امامین انقلاب توجه کردند ما به قله نزدیک‌تر شدیم و هرگاه از شعار انقلاب فاصله گرفتیم‌ اثر آن را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین حسینی و خدمات ارائه شده در این رویداد عظیم از سوی ایران و عراق افزود: جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفری امسال زائران در کربلا، خار چشم دشمنان امت اسلامی شد.

امام جمعه اهواز گفت: به سهم‌خود از مردم عراق، ایران، هیات‌ها و مواکب، دولت عراق، حشد شعبی و مجموعه خدمات‌رسان در این رویداد جهانی، قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا امسال تعداد زائران اربعین رکورد زد و بر اساس مرکز آمار حرم حضرت عباس علیه‌السلام تعداد زائران اربعین ۱۴۴۵ قمری (۱۴۰۲ شمسی) از مرز ۲۲ میلیون نفر گذشت؛ سال گذشته تعداد زائران اربعین بیش از ۲۱ میلیون نفر بود که پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha