از پاسخگو نبودن سازمان هواپیمایی به بوشهری ها تا لزوم استفاده بیشتر جوانان در مناصب دولتی

بوشهر-ایرنا- پاسخگو نبودن سازمان هواپیمایی در قابل تاخیر و لغو مکرر پروازهای فرودگاه بوشهر، ضرورت رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استانی، حمایت از دانش آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید و استفاده بیشتر دولت از نیروهای جوان گزیده‌ای از محور خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان بوشهر است.

دولت برای استفاده از ظرفیت نیروهای جوان برنامه داشته باشد

امام جمعه موقت عسلویه گفت: دولت سیزدهم با هدف افزایش دستاوردهای خود باید از توان و ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی بدری در نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: رهبر انقلاب نیز در دیدار با اعضای هیات دولت توصیه کردند ساده زیستی سرلوحه کار دولت باشد، مواضع انقلابی و روحیه جهادی داشته باشند و در مدیریت‌ها از جوانان استفاده کنند.

وی بیان کرد: در همه حال رضایت خدا را در نظر داشته باشیم چرا که این دنیا فانی و زودگذر است و به این دنیای فانی دل نبندیم.

امام جمعه موقت عسلویه با تسلیت ایام سوگواری پیامبر گرامی اسلام و سبط اکبر آن حضرت اظهار کرد: پیامبر با خصوصیت ممتاز خود برای همه نسل‌ها و زمان‌ها اسوه و الگو است.

بدری ادامه داد: از ویژگی‌های ممتاز پیامبر اسلام می‌توان به داشتن خلق و خوی نیکو، رحمت، عطوفت، قاطعیت مردمی بودن اشاره کرد.

بدری همچنین با ابراز هم‌دری با مسلمانان سیل زده لیبی و زلزله زدگان مراکش عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم مسلمان این کشورها گرفتار بلایای طبیعی شدند مسلمانان باید به کمک آنان بشتابند.

فضاسازی کاذب ابزار نخست دشمنان در جنگ شناختی است

امام جمعه برازجان گفت: فضاسازی کاذب اصلی‌ترین ابزار دشمنان در جنگ شناختی است که همگان باید در این عرصه هوشیاری و بیداری لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان اظهار کرد: امروزه پروپاگاندا به‌خصوص از طریق فضای مجازی، جزئی از جنگ شناختی و ادراکی غرب شده است و نظریه‌پردازان جنگ ادراکی می‌گویند دیگر دوران جنگ سخت تمام شده و مردم در مقابل زور، مقاومت می‌کنند

وی بیان کرد: بر همین اساس باید در یک جنگ ادراکی و با پروپاگاندا، ذهنیت‌های افراد را طوری تغییر دهیم که داوطلبانه ارزش‌های غرب را بپذیرند و حتی برای تحقق آن به نفع دشمن تلاش کنند.

مصلح در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: بزرگان و علما ما همواره بر برقراری روضه‌ها در منازل تاکید داشته و این سیره و سفارش امام صادق (ع) را خود نیز عمل کرده و می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس امروزه نیز در اکثر بیوت عظام در یکی از ایام هفته، مجلس روضه برپاست و این بزرگواران خود مستمع چنین مجالسی می‌شوند.

زیرساخت‌های وزرشی شهرستان دشتی نیازمند توسعه است

امام جمعه خورموج گفت: وضعیت زیرساخت‌های وزرشی شهرستان دشتی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و باید برای تکمیل طرح‌های ناتمام این شهرستان تدابیر لازم اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: با توجه به نقش ویژه زیرساخت‌های ورزشی در شور و نشاط جامعه تقویت زیرساخت‌های این حوزه در شهرستان دشتی نیاز به توجه ویژه دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: دوره پربرکت امامت امام رضا (ع) را باید دوره طلیعه شکوفایی فرهنگ تشیع دانست.

زاهددوشت ادامه داد: از ابعاد مهم این مأموریت آسمانی امام رضا علیه السلام، حراست از فرهنگ ناب عاشورا است و فرهنگ‌بانی نهضت عاشورای حسینی علیه السلام را یکی از بزرگترین برکات وجود مبارک حضرت ثامن الحجج علیه السلام است.

امام جمعه دشتی تصریح کرد: دشمنی با فرهنگ حسینی به دیرینگی واقعه عاشورا است و تمام دستگاه‌های طاغوتی در صدد نابودی یاد و نام حضرت سیدالشهداء علیه السلام و آئین عزاداری برای آن حضرت بودند اما ناکام ماندند.

وی همچنین با اشاره به دیدار مردم سیستان و بلوچستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان‌طور که خود حضرت آقا فرمودند با مسائل سیستان و بلوچستان آشنایی ۶۰ ساله دارند، این دیدار در واقع جلسه دفاع رهبری از مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در برابر دشمن و خط بطلانی بر تصاویر غلط از این منطقه در افکار عمومی بود.

زاهددوست عنوان کرد: تصویری که رهبر عزیز انقلاب از منطقه سیستان و بلوچستان ترسیم کردند تصویری حقیقی و واقعی بود و در این تصویر علمای مطرح شیعه و سنی این منطقه و مردم از قبل پیروزی انقلاب، با انقلاب همراهی کردند.

وی گفت: ارتباط شخص رهبری با بسیاری علمای اهل سنت منطقه قدمتی به اندازه نیم قرن دارد و شخصیت‌های بزرگی از شیعه و سنی در راه انقلاب، وحدت، جنگ تحمیلی و امنیت ملی جنوب شرق جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند.

قدرت آمریکا در حال ضعف و افول و تنزل است

امام جمعه گناوه گفت: قدرت آمریکا در حال ضعف و افول و تنزل است و به موازات آن قدرت‌های دیگری در جهان و منطقه در حال شکل گرفتن هستند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جهان معاصر در حال تحول و قدرت های استعماری در حال ضعیف شدن و افول و قدرت های جدیدی در حال شکل گرفتن هستند.

وی گفت: اگرچه قدرت های دیگری جای آمریکا را می گیرند اما بدین معنا نیست که دشمن دست از نقشه و حیله های خود بردارد و آحاد مسئولان و مردم باید بیدار و هوشیار باشند.

امام جمعه گناوه به دیدار مردم ۲ استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار قدردانی خودرا از همراهی دیرینه و مستمر مردم مومن و علمای شیعه و سنی این ۲ استان ابراز فرمودند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در عین حالی که تاکید کرد وضع فعلی سیستان و بلوجستان با قبل از انقلاب مقایسه نیست اما مسئولان باید خدمات و حرکات خودرا با جدیت بیشتری ادامه و قوت و گسترش دهند.

رکنی حسینی افزود: در این دیدار رهبری گلایه ای داشتند مبنی بر اینکه اگر مصوبات سال ۸۰ اجرایی و عملیاتی می شدند اکنون چهره امروز این استان متفاوت بود اما در آن زمان دچار غفلت و بی توجهی شد.

امام جمعه گناوه ادامه داد: دشمن بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دنبال آن است که چه نقطه ای از کشور را می تواند به یک نقطه بحران ساز با ۲ هدف موضوع وحدت ملی و تخریب و تضعیف امنیت ملی تبدیل کند و ضرورت دارد که د هم مسئولان و هم مردم هوشیار و مراقب باشیم.

وی با قدردانی از حضور مردم مومن و دوستدار اهل بیت (ع) کشور از جمله شهرستان گناوه در ایام محرم و صفر ، گفت: در عین حالی که دشمنان و رسانه های بیگانه از جمله اینترنشنال با پمپاژ تبلیغاتی در تلاش علیه محرم و صفر بودند، اما مردم از اهل بیت (ع) و قرآن تبعیت و پیروی کردند و با حضوری پرشور در روز عاشورا و اربعین، نقشه های شوم آنها را خنثی کردند.

رکنی حسینی بیان کرد: دشمن باید بداند که مردم ایران عشق و حرارتی وصف نشدنی به اهل بیت (ع) دارند و جان و هستی خودرا فدای امام حسین (ع) می کنند و تبلیغات رسانه ای آنها بی اثر و نتیجه بخش نخواهد بو د.

توقع کنگانی‌ها از مسئولان استانی رعایت عدالت در توزیع اعتبارات است

امام جمعه کنگان گفت: انتظار مردم از مقامات و مسئولان استانی توزیع عادلانه بودجه ، اعتبارات و امکانات در همه استان است.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه کنگان اظهار کرد: افراد زیادی از برخی اظهارات و اقدامات مسئولان استانی گلایه مند هستند و اینکه 25 درصد مصوبات و 4 هزار میلیارد اعتبارات مربوط به یک شهرستان باشد عادلانه نیست.

وی بیان کرد: بدون تردید مسئولان استان با دلسوزی در این زمینه تجدید نظر و جبران خواهند کرد.

محمودی در بخش دیگر با اشاره به مشکل چندین ساله روستای برکه چوپان از توابع کنگان در خصوص راه ورودی به روستا بیان کرد: اهالی روستا بدلیل بروز حوادث زیاد در این مسیر خواهان رسیدگی و یکطرفه شدن مسیر و حفظ امنیت مالی و جانی اند که امیدوارم مسئولان شهرستانی به این خواسته توجه کنند.

امام جمعه کنگان در فراز دیگری از خطبه ها با تسلیت ایام ارتحال نبی مکرم اسلام اظهار کرد: اگر کسی می خواهد شبیه ترین به پیامبر اسلام باشد ، طبق حدیث نبوی باید با اخلاق ترین، نرم خوترین، نیکوکارترین به خویشان، محبت کننده ترین به برادران دینی، کنترل کننده خشم، بیشترین عفو و گذشت و بیشترین بردباری در راه حق را داشته باشد.

محمودی با بیان برخی ویژگی های نبی خاتم در نهج البلاغه و در کلام امیر بیان گفت: به تعبیر امیرالمومنین علی (ع) ، پیامبر اعظم (ص) سرآمد همه امت در همه فضایل بود.

خطیب جمعه به مسائل جاری کشور نیز اشاره و با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب ، بحران سازی و بحران آفرینی را ماهیت و سیاست شیطانی دشمن دانست.

محودب با بیان اینکه دشمن بدنبال ضعیف کردن جمهوری اسلامی ایران است به پروژه دروغ سازی دشمن اشاره گفت: دشمن به بهانه های واهی و دروغ پردازی در مورد برخی مسائل از جمله فوت دختر کرد ایرانی وحدت و امنیت ملی را نشانه گرفت.

محمودی افزود: کشته سازی و متهم کردن نظام و نیز بزرگنمایی رسانه ای از جمله تبلیغات دروغین دشمن برای دامن زدن به شعله فتنه ها و آشوب ها است اما دشمن بداند ملت با بصیرت ، هوشیار و همیشه در صحنه اجازه تکرار آشوب را به فتنه گران داخلی و خارجی و نیز افراد غافل نخواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha