تردد انواع کامیون در محور «مشهد-سبزوار-شاهرود» ممنوع است

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تردد کلیه وسایل نقلیه باری شامل کامیونت، کامیون و تریلر برای امروز، ۲۵ شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) در بزرگراه شریانی «مشهد-نیشابور -سبزوار -شاهرود» ممنوع است.

جعفر شهامت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تردد وسایل نقلیه یاد شده به استثناء حاملین مواد سوختی، فاسدشدنی و ترانزیتی از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شنبه شب ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر ۸۵ درصد از زائران بارگاه منور رضوی از طریق جاده به مشهد سفر کرده اند، اظهار داشت: در مجموع ۷۲ درصد از سفرها به مشهد با خودروی شخصی، ۱۳ درصد با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مانند اتوبوس و مینی بوس و پنج درصد از زائران نیز از طریق فرودگاه و ۱۰ درصد با استفاده از ناوگان ریلی به مشهد آمده‌اند.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی، تا پنجشنبه شب گذشته حدود سه و نیم میلیون زائر از طریق خودروی شخصی، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، قطار و هواپیما به مشهد سفر کرده اند.

اوج عزاداری های ماه صفر در مشهد روز پایانی این ماه، مصادف با شهادت حضرت رضا(ع) است  که علاوه بر ورود سیل زائران از طریق جاده به این کلانشهر، ده ها هزار زائر پیاده از ۶ جاده منتهی به مشهد عازم بارگاه منور رضوی شده اند تا آیین عزاداری ویژه روز شهادت حضرت رضا(ع) را در حرم مطهر برگزار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha