همراهی وزیر بهداشت با پیشگامان سلامت در مشهد الرضا+ فیلم

مشهد- ایرنا- پیشگامان سلامت عشق و دلدادگی خود به امام مهربانی‌ها را با شوق خدمت به زائران و مجاوران رضوی جلوه دیگری داده‌اند، حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهدالرضا (ع) و همراهی وی با هدف نظارت بر اقدامات حوزه سلامت همزمان با دهه پایانی صفر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در روزهای پایانی ماه صفر به منظور بازدید و نظارت دقیق بر روند فعالیت ها و ارائه خدمات حوزه بهداشت و درمان در موکب ها و ایستگاههای سلامت، عصر چهارشنبه(۲۲ شهریورماه) به مشهد سفر کرد و در کنار کادر درمان و پیشگامان سلامت با هدف ارتقای خدمات مطلوب به زائران حضور یافت.

در این مدت وزیر بهداشت با همراهی دکتر «جعفر میعادفر» ، رییس سازمان اورژانس کشور و دکتر «محمود شبستری» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد از موکب های عزاداری و سایر واحدهای خدمات دهنده به زائران، بیمارستان صحرایی شهدای سلامت این دانشگاه مستقر در باب الرضا حرم مطهر و استقرار آمبولانس ها و نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی بازدید کرد.

دکتر عین اللهی در روز پنجشنبه همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) از پایگاه جاده ای اورژانس ۱۱۵ «ابوذر» واقع در مسیر مشهد- نیشابور و همچنین از موکب‌ خدمت رسانی به زائران در روستای «ده غیبی» بازدید کرد و در جریان خدمات‌رسانی به زائران پیاده رضوی، وضعیت مراجعان به اتوبوس آمبولانس مستقر در این محل و خدمات دهی نیروهای امدادی قرار گرفت.

بازدید از بیمارستان سیار «ثامن الائمه» واقع در ملک آباد، قرارگاه امدادی ثامن، مجتمع‌های فرهنگی امام جواد(ع) رباط خاکستری، مجتمع میقات الرضا(ع)، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ملک آباد، بازدید از خدمت رسانی ایستگاه سلامت امید واقع در خیابان شهید نواب صفوی، اتوبوس آمبولانس و پایگاه اورژانس مستقر در خیابان طبرسی و ایستگاه های سلامت مهدیه در خیابان امام رضا(ع) و شهید سالاری واقع در خیابان طبرسی از دیگر برنامه های نظارتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر بوده است.

وزیر بهداشت روز جمعه همچنین در مراسم عزاداری دهه پایانی صفر در حرم مطهر رضوی حضور یافت و در قالب بازدید پنج ساعته و نظارت میدانی، امکانات سلامت در اطراف و داخل حرم رضوی، بخش های مختلف خدمات رسانی در درمانگاه، دندانپزشکی و کلینیک های دارالشفا امام رضا(ع) را مورد بررسی قرار داد.

همراهی وزیر بهداشت با پیشگامان سلامت در مشهد الرضا+فیلم

سه هزار کادر درمانی به زائران دهه پایانی صفر خدمت می‌کنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حضور سه هزار کادر درمانی شامل پزشک، پرستار و نیروی امدادی در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) برای ارائه خدمات سلامت به زائران در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

وی همچنین به استقرار ۲۶۸ آمبولانس متعلق به خراسان رضوی و ۶۰ آمبولانس از دیگر استان‌ها در مسیر زائران پیاده رضوی و نیز استقرار ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۵ موتورلانس در مسیر پیاده‌روی زائران و آماده باش پنج فروند بالگرد اورژانس هوایی برای امدادرسانی فوری به بیماران نیازمند خدمات بیمارستانی اشاره کرد.

دکتر عین اللهی در بازدید از ایستگاه‌های سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده رضوی از برپایی ۱۲۵ ایستگاه سلامت با بیش از ۳۵۰ نیروی متخصص در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا(ع) و راه اندازی ۲ بیمارستان صحرایی در طول مسیر و یک کانکس بیمارستانی در محدوده حرم مطهر رضوی و نیز استقرار ۵۸ تیم واکنش سریع در این مکان مقدس برای خدمت‌رسانی به عزاداران رضوی خبر داد.

همراهی وزیر بهداشت با پیشگامان سلامت در مشهد الرضا+فیلم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین ضمن گفتگو با زائران و مراجعان بیمار و بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی آنها، از خدمات و اقدامات خدمتگزاران حوزه سلامت تقدیر و از پایگاه اورژانس شهید حاج قاسم سلیمانی حرم مطهر رضوی نیز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با تاکید بر اجرای طرحهای عمرانی مهم درمانی از جمله احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در مشهد به منظور توسعه زیرساخت های حوزه سلامت در این کلانشهر اظهار امیدواری کرد، این طرحها با مصوبات سفرهای استانی رییس‌جمهور و تامین منابع مورد نیاز هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه وضعیت ذخایر دارویی در خراسان رضوی و کشور امسال بهتر از سال گذشته است، گفت: بهبود وضعیت تامین سرم و آنتی بیوتیک و تأمین کافی این اقلام دارویی مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha