گردشگران چهارمحال و بختیاری نکات ترافیکی را مد نظر داشته باشند

شهرکرد - ایرنا - کارشناس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به حجم ترافیک سنگین در محدوده پُل زمانخان شهرستان سامان محدودیت ترافیکی از ساعت‌های پایانی روز شنبه ۲۵ شهریورماه اعمال می‌شود.

سرهنگ محمد امیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: براین اساس از سراهی هتل به سمت پل زمانخان در شهر سامان یک طرفه می‌شود و مسیر برگشت نیز از پُل ایل‌بیگی به سمت دهکده زاگرس و شوراب صغیر به سمت سامان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در روز پایانی تعطیلات همچنان ترافیک در همه محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری نیمه سنگین است اما در محدوده پُل زمان‌خان و حاشیه زاینده‌رود ترافیک فوق العاده سنگین است.

کارشناس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود بسیاری از مسافرانی که وارد استان شدند عصر روز شنبه قصد بازگشت به استان‌های خود را دارند به همین دلیل در بعد از ظهر و ساعت‌های پایانی روز شاهد افزایش بیشتر حجم ترافیک در جاده‌ها خواهیم بود.

وی به رانندگان توصیه کرد: زمان بازگشت خود را به ساعت‌های پایانی روز موکول نکنند و از همین لحظه برای سفر خود برنامه‌ریزی لازم داشته باشند که در ترافیک ساعت‌های پایانی قرار نگیرند.

امیدی با اشاره به شلوغی و حجم ترافیک سنگین جاده‌ها در زمان بازگشت گفت: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب‌زدگی در زمان بازگشت بپرهیزند.

وی با تاکید براین نکته که رانندگان در خط عبور مجاز خود حرکت و از هرگونه تغییر مسیر غیرضروری خودداری کنند ادامه داد: همچنین در صورت نیاز به سبقت رانندگان تمام نکات ایمنی در زمان سبقت را رعایت کنند.

این کارشناس پلیس‌راه افزود: همچنین چنانچه رانندگان قصد بازگشت در شب هنگام را دارند به طور حتم وضعیت روشنایی وسیله نقلیه خود را کنترل و با رعایت فاصله طولی در مسیر حرکت کنند تا شاهد هیچ‌گونه حادثه ترافیکی نباشیم.

امیدی با بیان اینکه از ساعت‌های ابتدایی روز شنبه تا کنون هیچ حادثه مهم ترافیکی در استان گزارش نشده است گفت: بیشتر تصادف‌ها روزهای اخیر از نوع خسارتی بود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر شنبه تاکنون نیز سه تصادف منجر به فوت در محور شهرکرد - شلمزار، محدوده صادق آباد شهرستان سامان و شهرکرد - فرخشهر گزارش شده است.

کارشناس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود رانندگان همکاری لازم را با پلیس‌راه داشته باشند که شاهد هیچ‌گونه حادثه ترافیکی در این محورها نباشیم.

به گزارش ایرنا، با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان‌های استان در فصل تابستان، بیشتر جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در روزهای تعطیل با استقبال هموطنان مواجه می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha