معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار نظارت کامل بر بازار پوشاک و نوشت‌افزار شد

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن فصل جدید مدارس خواستار نظارت جدی بر بازار پوشاک و نوشت‌افزار شد و گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قیمت پوشاک و سرویس مدارس را از طریق رسانه‌های گروهی به مردم اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کاظم منزوی روز یکشنبه در نشست کمیته اقدام مشترک بازرسی بر بازار پیش از آغاز سال تحصیلی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قیمت‌های نوشت‌افزار عمومی (غیرفانتزی) که بین دانش‌آموزان مصرف زیاد دارد، از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی تشدید نظارت بر پوشاک مدارس و نوشت‌افزار در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: بسیاری شهروندان استان برای تامین لباس، نوشت‌افزار عمومی (غیرفانتزی) و سرویس مدارس دغدغه دارند.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار نظارت کامل بر بازار پوشاک و نوشت‌افزار شد

منزوی تصریح کرد: در همین راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی در چهارمحال و بختیاری باید نظارت بیشتر و حساس‌تری بر روند تامین لباس، نوشت‌افزار و سرویس مدارس در استان داشته باشند.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و صریح در خصوص نرخ کالاها و خدمات به مردم مورد توجه جدی متولیان امر باشد تا احجافی در حق اولیاء و دانش‌آموزان رُخ ندهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه جاری تاکنون اظهار داشت: این طرح در استان برای نظارت بر قیمت‌های نوشت‌افزار ۲ هفته زودتر شروع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل تامین لاستیک در بازار چهارمحال و بختیاری کمتر شده است.

منزوی تاکید کرد: قرار شد اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت قیمت روغن موتور خودرو در بازار استان را تهیه و ارائه دهد.

وی افزود: در این نشست قرار شد شکر موجود در انبارهای چهارمحال و بختیاری به‌عنوان سهمیه خانوار لحاظ و وارد بازار مصرف شود.

۴۸ متخلف در چهارمحال و بختیاری جریمه شدند

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار نظارت کامل بر بازار پوشاک و نوشت‌افزار شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با اجرای طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه جاری تاکنون از ۲۰۰ واحد صنفی عرضه نوشت‌افزار در استان بازرسی و با ۴۸ متخلف برخورد قانونی شد.

فضل‌الله رحمتی تاکید کرد: در این بازرسی‌ها برای واحدهای صنفی دارای تخلف پرونده‌های تعزیری به ارزش ۱۶۱ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۴۰۱ ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در طرح بازرسی از واحدهای تولیدی و شرکت‌های واردکننده نوشت‌افزار شامل انواع دفتر، مداد، خودکار و کیف، قیمت و میزان تولید یا واردات نسبت به سال قبل بررسی و تحلیل می‌شود تا بتوان با تخلف‌های احتمالی برخورد قانونی و سریع داشت.

رحمتی تصریح کرد: بررسی عملکرد واحدهای تامین‌کننده نوشت‌افزار از لحاظ میزان تولید، واردات، فروش، قیمت محصولات، کیفیت و بررسی دفاتر درسی تولیدی و وارداتی از نظر رعایت دُرُستی تعداد اوراق مندرج بر روی آن، شناسایی برنامه تامین بازار شرکت‌های صنعتی تولیدکننده نوشت‌افزار مستقر در استان و انعکاس موانع و مشکلات پیش‌روی تولیدکنندگان در این طرح مورد برسی قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: آگاه‌سازی تولیدکنندگان در خصوص لزوم تولید محصول با کیفیت و استاندارد، تطبیق کالا با مشخصات درج شده برآن، درج قیمت مصرف‌کننده بر روی اقلام مشمول درج‌قیمت، صدور فاکتور فروش معتبر و رسمی، خودداری از تولید و عرضه هرگونه نوشت‌افزار منقوش به تصاویر غیراخلاقی و ضد ارزشی، تاکید برلزوم خرید نوشت‌افزار با فاکتور معتبر و رسمی، و جلوگیری از خرید و فروش محصول قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت در طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس بررسی می‌شود.

مدیرکل صعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: واحدهای تولیدکننده، واردکننده و عرضه‍‌کننده نوشت‌افزار باید رعایت ضرایب سود عمده و خُرده‌فروشی و نصب نرخ‌نامه در محل واحد صنفی را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی افزود: جلوگیری از فروش اجباری نوشت‌افزار به‌صورت سبدی به مشتریان و نظارت بر رعایت درصد سود مُجاز در مقاطع عمده و خُرده‌فروشی ضروری است.

رحمتی تصریح کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان نوشت‌افزار در سامانه جامع تجارت، دریافت و رسیدگی به‌موقع به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از طریق سامانه ۱۲۴، شناسایی انبارهای نوشت‌افزار در چهارمحال و بختیاری و برخورد با خودداری‌کنندگان از عرضه کالا در این طرح با جدیت دنبال و اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: گزارش عملیات بازرسی و پرونده‌های تخلف‌ها در بازه زمانی طرح نظارتی در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سامانه سیمبا) ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی گذشته ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری تحصیل کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۹۹ هزار دانش‌آموز در مدارس استان مشغول تحصیل شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha