۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85230805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ انجمن بحرینی: سازش با رژیم اسرائیل منافع ملت فلسطین را تهدید می‌کند

تهران-ایرنا- ۲۷ انجمن بحرینی در بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالروز سازش میان حکومت منامه و رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط میان دو طرف را محکوم کرده و آن را تهدیدی علیه منافع ملت‌های بحرین و فلسطین و تمامی امت عربی و اسلامی ارزیابی کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری سما، ابتکار بحرینی مقابله با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر متشکل از ۲۷ انجمن در این کشور در این بیانیه بر ادامه حمایت از ملت فلسطین تاکید و اعلام کرد که همه اقشار جامعه بحرین بارها مخالفت قاطعانه خود را با دادن امتیازات رایگان به رژیم صهیونیستی اعلام کرده و تاکید کرده‌اند که این اقدام به نفع دشمن است و آن را تشویق به تشدید کشتار ملت فلسطین می‌کند و علاوه بر این، پوششی را برای جنایات رژیم اشغالگر فراهم می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سفر سوم سپتامبر «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین، تاکید شده است: ما این سفر را تقبیح می‌کنیم؛ چرا که هتک حرمت خاک بحرین و نقض اصول ملت آن است.

این ۲۷ انجمن بحرینی همچنین در این بیانیه از حکومت آل خلیفه خواستند که به تمامی اشکال روابط و مناسبات خود با رژیم جنایتکار اسرائیل پایان دهد.

امضا کنندگان این بیانیه در ادامه از ملت بحرین درخواست کردند که به حمایت از ملت فلسطین ادامه داده و برابر نفوذ رژیم صهیونیستی در بحرین هوشیار باشند.

در ادامه بیانیه مذکور تاکید شده است، سه سال از توافق سازش سپری شده و رژیم صهیونیستی از وحشیگری خود صرف نظر نکرده و حتی کشتار ملت فلسطین، بازداشت، آواره کردن آنها از سرزمینشان‌ و تصرف خانه‌های آنها را تشدید کرده است. این اقدامات مصداق بارز فاشیسم، نژادپرستی و نئونازیسم است.

ابتکار بحرینی مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پایان اضافه کرد: در پی این درگیری، نسل جدیدی از جوانان فلسطینی که تحقیر و خواری را نمی‌پذیرند، ظهور کرده است و با دستانی خالی با ارتش رژیم اشغالگر که یکی از مسلح‌ترین ارتش‌های جهان است مقابله می‌کنند، این مقاومت رژیم اشغالگر را سردرگم کرده و آن را بیش از پیش در بحران‌های داخلی و درگیری احزاب سیاسی فرو برده است.

قرارداد سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

بحرین و رژیم صهیونیستی توافق کردند که روابط دیپلماتیک خود را از طریق توافقنامه ۲۰۲۰ موسوم به «ابراهیم» که با میانجیگری ایالات متحده انجام شد، برقرار کنند.

شواهد در بحرین نشان از شکست روند عادی سازی حکام این کشور با رژیم اشغالگر قدس از نگاه مردم، نخبگان، روشنفکران، علما و رهبران و چهره های مخالف رژیم بحرین دارد؛ زیرا بحرینی ها آغوش خود را برای صهیونیست ها باز نکرده و هویت ملی خود را به هویت رژیم جعلی اسرائیل گره نمی زنند.

جدا از معاهدات امضا شده بین منامه و تل آویو از سال ۲۰۲۰ و دیدارهای رد و بدل شده در همه سطوح، هفته ای نیست که این کشور شاهد موضع گیری های بحرینی ها با هدف اعلام «نه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» و «بحرین یک فلسطین دیگر نمی شود» نباشد.

با وجود نمایش مورد علاقه حاکمیت بحرین برای کنترل تمام عرصه ها و صداها، مردم موفق شده اند که شکاف های بزرگ موجود در این زمینه را به وضوح نشان داده و به آل خلیفه اعلام کنند که هیچ سازشی با صهیونیست‌ها نخواهند داشت.

می توان با قطعیت گفت که مردم بحرین با هوشیاری نسبت به طرح یهودی سازی کشور خود واکنش نشان داده و با رویکرد خفت بار سردمداران آل خلیفه در به آغوش گرفتن صهیونیست ها و تقدیم دو دستی کشور به آنها مخالف هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha