۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85218665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبر: 85218665
سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین

تهران- ایرنا – منابع خبری روز یکشنبه گزارش دادند، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز به بحرین سفر می‌کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای خلیج آنلاین، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد، الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه سفر خود به منامه پایتخت بحرین را آغاز می کند و طی آن با «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با چهار وزیر بحرینی در حالی که به نام آن‌ها اشاره‌ای نشده است، دیدار کند.

این رسانه صهیونیستی افزوده است که در این سفر هیاتی از تجار اسرائیلی و گروهی از خبرنگاران وی را همراهی خواهند کرد.

قرار بود سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اوایل ماه گذشته میلادی انجام بگیرد، اما منامه در ژوئیه گذشته به تل آویو اطلاع داد که به دلیل عدم حضور پادشاه بحرین در آن زمان، این سفر به تعویق خواهد افتاد.

پیش تر موسسه تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو با انتشار گزارشی فاش کرد که روابط رژیم صهیونیستی با بحرین به دلایل مختلف در حالت رکود قرار گرفته و در واقع به بن‌بست خورده است.

در گزارش موسسه تحقیقات امنیت داخلی دانشگاه تل‌آویو یکی از دلایل این رکود در روابط، سیاست‌های جدید کابینه رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین عنوان شده است.

برپایه این گزارش، دلیل دیگر این اتفاق فشارهای داخلی بر حکومت بحرین در این زمینه است چراکه در این کشور یک پارلمان و جامعه مدنی فعال وجود دارد و آنها همیشه چالشی برای حاکمان بحرین محسوب می‌شوند.

این موسسه در ادامه اعلام کرده است که علاوه بر این دولت آمریکا در زمان الحاق بحرین به توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق ابراهیم»، برخلاف تعهدات داده شده به امارات متحده عربی و مغرب، امتیاز خاصی را برای این کشور در نظر نگرفته بود.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کردند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

در همین راستا، مقامات رژیم صهیونیستی به تازگی اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده‌اند و درحالی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی "تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان" دانسته است، وزیر امنیت این رژیم گفته است که "مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی" است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تائید نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha