۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85230840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید درگیری ها در اطراف ساختمان ستاد فرماندهی ارتش سودان در خارطوم
ادامه درگیری ها در سودان

ایرنا – تهران – نیروهای واکنش سریع سودان برای دومین روز پیاپی ساختمان ستاد فرماندهی ارتش این کشور در مرکز خارطوم را مورد حمله قرار دادند. همزمان شاهدان عینی گزارش دادند بر اثر ادامه درگیری ها، شماری از برج های منطقه مرکزی پایتخت دچار آتش سوزی شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، شماری از اهالی خارطوم پایتخت سودان اعلام کردند درگیری ها در اطراف ساختمان ستاد فرماندهی ارتش، ادامه دارد و طرفین در آن از همه انواع تسلیحات استفاده می کنند.

اهالی خارطوم، روز شنبه از برافروخته شدن مجدد آتش درگیری ها در اطراف ساختمان فرماندهی ارتش این کشور، آن هم پس از دو هفته آرامش خبر داده بودند.

درگیری های مذکور، منجر به آتش گرفتن شماری از ساختمان ها در مرکز خارطوم شد و براساس ویدئوهای منتشره، شعله های آتش ساختمان های مشهور پایتخت را دربرگرفته است که از جمله آنها می توان به برج محل استقرار شرکت النیل به عنوان بزرگترین شرکت نفت آن کشور اشاره کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد: دود سیاه آسمان خارطوم را فرا گرفته است و براساس تصاویر منتشره در شبکه های اجتماعی، شیشه های شمار زیادی از ساختمان ها در پایتخت سودان شکسته شده است.

از زمان آغاز درگیری ها در 15 آوریل (24 فروردین) سال جاری بین ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو، حدود 7500 نفر کشته شده اند و احتمال داده می شود شمار واقعی کشته ها، بسیار بیشتر از آمار اعلام شده باشد. این در حالی است که حدود پنج میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه شان و پناه بردن به مناطق امن در داخل و خارج از سودان به ویژه کشورهای مصر و چاد شده اند.

همچنین حدود دو میلیون و هشتصد هزار نفر نیز از خارطوم پایتخت این کشور فرار کرده اند. خارطوم از آغاز درگیری ها شاهد بمباران هوایی، شلیک توپخانه سنگین و جنگ خیابانی بین طرفین در مناطق مسکونی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha