۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 2457
کد خبر: 85233706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری های شدید ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع + فیلم

تهران- ایرنا- منابع خبری از درگیری های شدید ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در محله های مجاور مقر فرماندهی ارتش در مرکز شهر خارطوم خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره ، هم اکنون صدای تیراندازی و انفجارهای شدید در شهر خارطوم پایتخت سودان به گوش می رسد و ستون هایی از دود به آسمان برخاسته است.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از مدتی قبل بر سر قدرت با یکدیگر درگیر شده اند.

از زمان آغاز درگیری ها در ۱۵ آوریل (۲۴ فروردین) سال جاری بین ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو، حدود ۷۵۰۰ نفر کشته شده اند و احتمال داده می شود شمار واقعی کشته ها، بسیار بیشتر از آمار اعلام شده باشد. این در حالی است که حدود پنج میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه شان و پناه بردن به مناطق امن در داخل و خارج از سودان به ویژه کشورهای مصر و چاد شده اند.

همچنین حدود دو میلیون و هشتصد هزار نفر نیز از خارطوم پایتخت این کشور فرار کرده اند. خارطوم از آغاز درگیری ها شاهد بمباران هوایی، شلیک توپخانه سنگین و جنگ خیابانی بین طرفین در مناطق مسکونی بوده است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها که در مناطق جداگانه سودان که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

ارتش سودان مدعی یکپارچه کردن نیروهای نظامی این کشور برای رفتن به سمت تشکیل نهادهای دموکراتیک و واگذاری قدرت به دولتی غیرنظامی است، اما نیروهای پشتیبانی سریع مدعی است که ارتش سودان مانع تشکیل دولت غیرنظامی شده و روند دموکراتیک در این کشور را به خطر انداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha