۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبر: 85230845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف چند ساله ۲ طایفه در جنوب کرمان به سازش انجامید

کرمان - ایرنا - رییس حوزه قضایی شهرستان فاریاب از ایجاد صلح و سازش میان ۲ طایفه بزرگ در جنوب استان کرمان پس از گذشت چند سال خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان ایمان محمدی روز یکشنبه اظهار کرد: در اثر اختلاف بر سر حق آبه و اختلافات ملکی بین ۲ طایفه بزرگ در جنوب استان کرمان، طی چند سال گذشته چندین پرونده قضایی در دادگاه فاریاب تشکیل شده بود.

وی ادامه داد: رسیدگی به موضوع فوق در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و پس از برگزاری چندین جلسه با سران طوایف، متنفذین و ریش سفیدان این ۲ طایفه، نهایتا تمامی اختلافات با صلح و سازش برطرف شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه در پی این صلح و سازش پنج پرونده قضایی در محاکم قضایی شهرستان فاریاب مختومه شد افزود: اختلاف ملکی بین این ۲ طایفه در سال های اخیر، منجر به ضرب و جرح بین طرفین شده بود و بیم این داشتیم ادامه درگیری ها موجب تشدید اختلافات بین آنها شود.

وی با تاکید بر اهمیت ورود معتمدین و بزرگان طوایف در ایجاد آشتی در درگیری‌ها و به ویژه در دعاوی مهم، اظهار کرد: این سازش به همت سران طوایف، دادگستری، فرمانداری، سپاه و پلیس اطلاعات شهرستان فاریاب انجام شد.

فاریاب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha