جامعه مدرسین: کشورهای مسلمان  حادثه دیدگان لیبی و مغرب را یاری کنند

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درپی وقوع سیل در لیبی و زلزله در مغرب در بیانیه‌ای تاکید کرد: امید است کشورهای مسلمان، نهادها و مؤسسات بین اللملی جهان اسلام و همچنین سازمان‌های بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ با تمام امکانات به یاری حادثه دیدگان بپردازند.

در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نسخه‌ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت،‌ آمده‌است: حوادث ناگوار سیل در لیبی و زلزله در مغرب که موجب جان باختن جمع کثیری از شهروندان این دو کشور شد را به امت اسلامی تسلیت می‌گوییم.

بیانیه حاکیست: امید است کشورهای مسلمان، نهادها و مؤسسات بین المللی جهان اسلام و همچنین سازمان‌های بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ با تمام امکانات به یاری حادثه دیدگان بپردازند.

بیانیه ادامه یافته‌است: از دولت جمهوری اسلامی که از پیشگامان امداد و یاری سیل زدگان و زلزله زدگان بوده‌است کمال تشکر را داریم و بر ادامه و ارتقای سطح کمک‌ها تأکید می‌کنیم.

هفته پیش زلزله هولناک ۷.۲ ریشتری در مغرب روی داد که بزرگترین زلزله در یک قرن اخیر این کشور به شمار می‌رود.

وزارت کشور مغرب درباره زلزله اعلام کرد که شمار کشته‌های زمین لرزه ۷.۲ ریشتری این کشور از دو هزار و ۹۴۶ تن فراتر رفت؛ همچنین شمار زخمی‌های این زمین لرزه شدید نیز به پنج هزار و ۶۷۴ تن افزایش یافته است.

عضو سازمان امداد ونجات لیبی نیز در پی وقوع سیل در شهر «درنه» گفت:‌تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ نفر در این شهر کشته و هشت‌هزار نفر مفقود شدند.

مقام‌های لیبی پیشتر پیش‌بینی کرده بودند که تعداد قربانیان به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

شهرهای شرق لیبی روز دوشنبه هفته گذشته شاهد طوفان هولناک دانیل» بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان‌زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین‌المللی کرده‌اند.

شهر بندری درنه به ویژه بر اثر طوفان دانیل بشدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha