۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85231239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«کتاب‌دوست»؛ تقویت عادت خواندن برای نوجوانان

۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبر: 85231239
«کتاب‌دوست»؛ تقویت عادت خواندن برای نوجوانان

تهران- ایرنا- تهیه کننده برنامه «کتاب دوست» رادیو جوان اظهار کرد: این برنامه کتاب‌هایی را معرفی می‌کند که برای نوجوانان نوشته شده‌اند. کتاب دوست علاوه بر معرفی کتاب، به قسمتی از خوانش آنها می‌پردازد و نویسنده را نیز به مخاطبان معرفی می‌کند. 

فاطمه شهبندی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا اظهار داشت: این برنامه با ارائه نکات و تحلیل‌های ادبی، جوانان را به خواندن و بهره‌وری از آثار ادبی تشویق می‌کند و نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ادبی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: با هدف ترویج فرهنگ خواندن در بین جوانان و الهام بخشیدن به آنها برای خواندن؛ «کتاب‌دوست» رادیو جوان توانسته است طی هفته‌های پخش خود با معرفی آثار متنوع و جذاب، استقبال خوبی از جوانان در همه‌ی سنین را به دست آورد. این برنامه با ارائه‌ی یک فضای مفید و سرشار از داستان‌ها و دانستنی‌های جالب، جوانان را به دنیای کتاب و ادبیات فارسی نزدیکتر می‌کند و آنها را در مسیری پر از ماجراها و عشق به خواندن همراهی می‌کند.

این تهیه کننده رادیویی ادامه داد: برنامه «کتاب‌دوست» با تیمی مجرب از اساتید ادبی و نویسندگان برجسته، هر هفته به بررسی و معرفی یک کتاب جذاب می‌پردازد و به عنوان یک راهنمای قدرتمند، جوانان را در انتخاب کتاب‌های مناسب و مفید همراهی می‌کند. از رمان‌های ماجراجویی و علمی تخیلی تا داستان‌های کلاسیک و شعرهای زیبا و همچنین کتاب‌دوست تنوع و غنای ادبی را به جوانان ارائه می‌دهد.

وی افزود: برنامه کتاب‌دوست توانسته است با جذابیت و انگیزشی که به خواندن می‌بخشد، عادت خواندن را در جوانان تقویت کند و آنها را به دنیای نامحدود دانش و خلاقیت هدایت کند و با ارائه نکات و تحلیل‌های ادبی، به جوانان کمک می‌کند از آثاری که معرفی می‌شوند، استفاده بهینه ببرند و درک عمیق‌تری از مفاهیم و ایده‌های مطرح شده در آنها داشته باشند.

فاطمه شهبندی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب‌دوست رادیو جوان در راستای بهبود فرهنگ خواندن در جامعه جوانان ایران تلاش می‌ کند و همچنین نوجوانان را به خلاقیت و تولید محتوا تشویق می کند و با معرفی کتاب‌های متنوع و جذاب، خواندن را به یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش برای جوانان تبدیل می‌کند و نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ادبی و شعر فارسی در جامعه دارد.

برنامه رادیویی «کتاب دوست» با سردبیری فاطمه یزدان دوست، تهیه‌کنندگی فاطمه شهبندی و گویندگی فاطمه یزدان‌دوست، هر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه، ساعت ۱۴:۱۵ روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha