یک‌هزار و ۴۸۷ نفر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی بهره‌مند شدند

اراک - ایرنا - رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۴۸۷ نفر امسال در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان این استان بهره‌مند شدند.

«محمدصادق زهدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در مجموع ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفر در استان مرکزی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ۳۷۰ نفر امسال به تعداد مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی افزوده شد و تعداد مستمری بگیران این صندوق به ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاطرنشان کرد: افراد ۱۸ تا ۵۰ سال این استان از جمله کشاورزان، کارگران فصلی و زنان خانه دار که در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر سکونت داشته و مشمول بیمه اجباری(عدم فعالیت در کارگاه‌ها) نیستند می‌توانند از خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان بهره‌مند شوند.

زهدی اظهار کرد: همچنین افرادی که در شهرهای بزرگ سکونت داشته و به فعالیت‌های ۲۳۰ گانه کشاورزی اشتغال دارند می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از سازمان جهاد کشاورزی و مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه اجتماعی استان مرکزی از خدمات بیمه‌ای این صندوق بهره‌مند شوند.

وی مبلغ پرداختی توسط مشمولان سطح یک صندوق بیمه اجتماعی برای مدت یکسال را هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سطح هشت را ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: ۲ برابر حق بیمه مشمولان این صندوق بر اساس قانون توسط دولت پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی توسط افراد و ۷۰ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

زهدی افزود: سوابق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قابل انتقال به سایر صندوق‌ها بوده و مشمولان این صندوق می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را به سایر صندوق‌ها و یا از سایر صندوق‌ها به این صندوق منتقل کنند.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومتر مربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.

این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است و بر اساس آخرین سرشماری دارای یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت است.

اجرای طرح بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال ۸۴ تاکنون در کشور و استان مرکزی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha