۲۰۰ گیمر خوزستانی در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی رقابت می‌کنند
تصویر آرشیوی است

اهواز - ایرنا - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر استانی جام قهرمانی بازی‌های ویدیویی از رقابت ۲۰۰ گیمر استان در این رویداد خبر داد.

سید امین سپهریان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی و بازی‌های تلفن همراه ایرانی تحت عنوان مسابقه "یک میلیون نفری بازی‌های رایانه ای" همزمان با سراسر کشور با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در "ایران گیم" شهر اهواز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این مسابقات یک روزه در۲ بخش حضوری رشته فیفا ۲۳ و بازی‌های موبایلی ایرانی طراحی شده است توضیح داد: در این رویداد ۲۰۰ گیمر خوزستانی که پیش از این برای حضور در رقابت‌ها ثبت‌نام کرده بودند در مسابقات فیفا۲۳ شرکت و در حال رقابت هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: بخش موبایلی این مسابقه به صورت ملی است.

وی در خصوص علت انتخاب مکان "ایران گیم" در اهواز به عنوان محل برگزاری این دوره از رقابت‌ها گفت: این مکان به خاطر جنبه مردمی بودن و همچنین وجود تجهیزات حرفه‌ای و برخورداری از دستگاه‌های بازی به‌روز انتخاب شده است.

سپهریان در پایان، مسابقات بازی‌های ویدئویی را رویدادی جذاب، پرمخاطب و پرهیجان در عرصه ملی عنوان کرد که با تأثیرگذاری مثبت بین جوانان و نوجوانان می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

به گفته محمد فاضلی، مسئول امور بازی‌ها و پلتفرم‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲ نفر در هشتمین مسابقه یک میلیون نفری جام قهرمانان بازی های ویدیویی ثبت‌نام کرده‌اند.

در مجموع ۳۴ میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که از این تعداد ۹ درصد خردسال، ۱۷ درصد کودک، ۱۹ درصد جوان، ۳۴ درصد نوجوان، ۱۸ درصد بزرگسال و سه درصد هم میانسال را شامل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha