۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85232003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبود کارگر ماهر در نانوایی های اهواز عامل اصلی پخت نان بی کیفیت است

اهواز - ایرنا - مشاور استاندار خوزستان در حوزه صنعت ، خوشه‌های صنعتی ، مشاغل خانگی و روستایی ، نان و غله گفت: نبود کارگر ماهر در نانوایی ها باعث پخت بی کیفیت نان در اهواز و نارضایتی مردم شده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین چراغی روز دوشنبه در شورای اداری شهرستان اهواز در سرسرای جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: متاسفانه در نظرسنجی که از مردم اهواز انجام شد، اغلب مردم از کیفیت نان ناراضی هستند، پخت نان بی کیفیت در خوزستان با تولید باکیفیت ترین گندم کشور قابل قبول نیست.

وی افزود: به دلیل گران بودن برخی اقلام‌ مثل برنج ، گرایش مردم به نان بیشتر شده به همین دلیل باید برای ساماندهی پخت نان در اهواز و استان چاره اندیشی شود.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه صنعت ، خوشه‌های صنعتی ، مشاغل خانگی و روستایی ، نان و غله با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، اظهار کرد: خوزستان به لحاظ تولید و کیفیت گندم رتبه اول کشور را دارد و در استان‌های دیگر از گندم خوزستان برای بالا بردن کیفیت آرد خود استفاده می‌کنند، به همین دلیل پخت بی کیفیت نان در اهواز زیبنده نیست.

چراغی یادآور شد: طی بررسی‌های انجام گرفته نبود نیروی انسانی ماهر و عدم تهیه خمیر با کیفیت عامل اصلی پخت بی کیفیت نان در اهواز است.

وی با بیان اینکه با نظارت نمی توان وضعیت کیفیت نان را در اهواز تغییر داد ، گفت: مسئولیت پذیری نانواها و استفاده از نیروی ماهر می‌تواند در تولید نان با کیفیت اثر مثبت داشته باشد.

مشاور استاندار خوزستان در حوزه صنعت ، خوشه‌های صنعتی ، مشاغل خانگی و روستایی ، نان و غله اضافه کرد: به همین دلیل برنامه ریزی شده تا برای ماندگاری کارگران نانواها ، مهارت آموزی و ثبات شغلی آنها اقدامات موثری انجام شود تا در دراز مدت شاهد افزایش کیفیت پخت نان در اهواز باشیم.

در خوزستان سه هزار و ۲۰۰ نانوایی وجود دارد که ۲۵ درصد آن در اهواز فعال هستند.

نبود بازار روز یکی از مشکلات عمده اهواز

سرپرست فرمانداری اهواز نیز با اشاره به وجود وانت بارهای فروش میوه و تره بار در کنار خیابان‌های اهواز گفت: علت استقرار این وانت بارها در خیابان‌های اهواز نبود بازار روز و مرکز عرضه میوه و تره بار در کلانشهر اهواز است.

احمد موالی زاده با بیان اینکه در اغلب شهرهای کشور این مراکز وجود دارد، افزود: وجود این وانت بارها در کنار خیابان‌های اهواز باعث ایجاد ترافیک شده و ممکن است باعث وقوع تصادف شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز باید برای ایجاد بازار روز به طور جدی ورود کند، ادامه داد: برای ساماندهی این وانت بارها در حال طراحی مکانی در اهواز هستیم، اما متولی اصلی این کار شهرداری است و باید پای کار بیاید.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس گفت: برای جلوگیری از درگیر شدن دانش آموزان و خانواده‌های آنها با ترافیک ساعت فعالیت مدارس و ادارات اهواز در مهرماه بزودی اعلام خواهد شد.

موالی زاده با تاکید بر اینکه موضوع بازگشایی مدارس فقط مختص به دستگاه‌های خاصی نیست، افزود: تمامی دستگاه‌ها برای شاداب سازی شهر جهت استقبال از بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان بر سر کلاس درس ورود کنند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار کرد: ارزش‌های دفاع مقدس در این هفته باید در قالب برنامه‌های مختلف فرهنگی به جوانان و نوجوانان معرفی شود.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: هفته دفاع مقدس امسال طرح سپاس برگزار و در قالب این طرح دستگاه‌ها با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار خواهند کرد.

موالی زاده همچنین از شورای ترافیک اهواز خواست تا راهکارهای فرهنگ سازی ترافیکی در اهواز را ارائه دهد تا از وقوع حوادث رانندگی در اهواز جلوگیری گردد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha