ضرب الاجل رییس جمهور برای احیای مجموعه کارخانه های ایثارگران یاسوج کارساز شد

یاسوج - ایرنا - ضرب الاجل آیت الله رییسی رئیس جمهور در بازدید تیرماه گذشته از کارخانه آرد،نشاسته، کلوگز و خوراک دام یاسوج متعلق به جامعه ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد کارساز شد و این مجموعه در مسیر احیا قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا،کارخانه آرد،نشاسته، کلوگز و خوراک دام یاسوج که روزی پتروشیمی یاسوج خوانده می شد و هم به لحاظ کیفیت تولید و هم از نقطه نظر ایجاد اشتغال وضعیت خوبی داشت از چند ماه پیش به علت برخی مشکلات در لیست واحدهای تولیدی زیانده قرار گرفت و سخن از واگذاری آن به بخش خصوصی مطرح شد امری که به مذاق بسیاری از مردم کهگیلویه و بویراحمد خوش نیامد و باعث گلایه مندی آنان شد.

این کارخانه که یکی از قدیمی ترین واحد های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود و ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۷۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد به دلیل برخی مشکلات اکنون تنها ۵۵ نفر در آن مشغول بکار هستند.

شرکت آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در سال ۱۳۶۳ مجوز صنعتی دریافت و در سال ۱۳۶۹ به بهره برداری رسید. فعالیت این شرکت در زمینه محصولات آرد از گندم و سپس آردهای نول و ستاره بود و گلوکز و گلوتن نیز به محصولات تولیدی آن افزوده شد که در حال حاضر تنها بخشی از فاز نخست آن فعال است.

رئیس جمهور در دومین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد در جمع مسوولان استان به سازمان اقتصادی کوثر ۲ ماه فرصت داد تا کارخانه آرد را با تمام ظرفیت احیا و افتتاح کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: در صورت راه اندازی نشدن کارخانه آرد،نشاسته، کلوگز و خوراک دام یاسوج در وقت مقرر، احیای آن به سازمان دیگری واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر پیش تر با اشاره به فروش کارخانه آرد یاسوج گفته بود که کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج با توجه به زیان ده بودن به بخش خصوصی واگذار می شود. این کارخانه از پنج سال پیش زیان ده است که با این شرایط باید به بخش خصوصی واگذار شود.

آخرین اقدام های انجام گرفته

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر امروز سه شنبه در نشست با مسوولان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای مجموعه اقنصادی ایثارگران یاسوج در چهار فاز هدفگذاری شده که فاز نخست آن در حال اجراست.

ضرب العجل رییس جمهور برای احیای مجموعه کارخانه های ایثارگران یاسوج کارساز شد

ابراهیم غلامی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است بخش های مختلف این کارخانه شامل آرد،نشاسته،گلوکز و خوراک دام در مدت زمان ۱۸ ماه احیا و وارد مدار تولید شود.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته این کارخانه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیا نیاز دارد که قرار است با مشارکت سازمان اقتصادی کوثر و از محل اعتبارات مشارکت های اجتماعی نفت تامین شود.

غلامی عنوان کرد: پس از پیگیری های لازم با متولیان در تهران بخشی از اعتبارات مورد نیاز آن از طریق سازمان اقتصادی کوثر تامین شده و مراحل احیای آن در حال انجام است .

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم تاکید کرد: یکهزار و۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه مشارکت های اجتماعی نفت برای احیای کارخانه آرد،نشاسته،گلوکز و خوراک دام یاسوج پیش بینی شده است.

احسان عسکری با اشاره به اهمیت این کارخانه در ایجاد بیش از 600 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم تاکید کرد: پیگیری های لازم برای احیای این واحد تولیدی انجام می گیرد.

جزییات میزان فعالیت کارخانه آرد یاسوج

مدیر کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج گفت: میزان تولید کارخانه آرد یاسوج به عنوان فاز نخست احیای این مجموعه از ۴۰ به ۵۶ درصد رسیده است.

رضا حسینیان تاکید کرد: ظرفیت تولید این کارخانه از ۸۰۰ تن به ۲هزار تن در ماه افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اهمیت کارخانه آرد یاسوج در رونق تولید و اشتغال در استان تلاش مسوولان دولت سیزدهم برای احیای این واحد صنعتی را ستودنی دانست.

آیت ‌الله سید نصیر حسینی افزود: در مسیر احیا قرار گرفتن کارخانه آرد یاسوج دستاورد تلاش دسته جمعی مسوولان محلی و ملی است.

کارخانه آرد یاسوج ظرفیتی برای اشتغال یادگاران شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج ظرفیت لازم برای احیا و بازگشت به روزهای پر رونق را دارد.

ضرب العجل رییس جمهور برای احیای مجموعه کارخانه های ایثارگران یاسوج کارساز شد

رضا پارسیان نژاد با یادآوری اینکه ۱۵۹ نفر از یادگاران شهدای استان بیکار هستند افزود: بازگشت کارخانه مذکور به چرخه می تواند به رفع مشکل اشتغال ایثارگران استان کمک کند.

وی از مسئولان دستگاه های اجرایی متولی (امورمالیاتی، شهرداری یاسوج و امور آب) خواست تا برای بازگشت کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج به تولید با تمام ظرفیت همت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha