۵۸۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کشور فعالیت دارد

رشت - ایرنا - مدیر گروه توسعه اجتماعی، مشاوره و خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر ۵۸۰ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده دارای مجوز در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

نوشین نبئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: این مراکز در راستای ارائه خدمات مشاوره ای به جوانان، زوجین جوان و خانواده ها فعالیت می‌ کنند به خصوص اینکه این مراکز در مناسبت‌های مختلف به صورت رایگان به ویژه در مناطق محروم و آسیب‌پذیر به زوج ها وخانواده ها مشاوره می‌دهند.

وی که برای حضور در سی و چهارمین دوره ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز ازدواج و خانواده در رشت حضور دارد، افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای به صورت تخصصی در حوزه های ازدواج و خانواده از مهمترین اهداف این مراکز به شمار می‌رود.

مدیر گروه توسعه اجتماعی، مشاوره و خانواده وزارت ورزش ادامه داد: البته فقط وزارت ورزش و جوانان به صورت تخصصی در زمینه تشکیل مراکز ازدواج و خانواده مجوز صادر می‌کند که این امر طبق ماده چهار اهداف وظایف وزارت ورزش محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان تشکیل این مراکز دانش آموخته روانشناسی و مشاوره هستند و با مراجعه به درگاه تعیین شده ثبت نام کرده و سپس در وزارت ورزش و جوانان مدارک بارگزاری و پس از بررسی توسط کمیسیون علمی که از اساتید برجسته کشور هستند، دعوت به مصاحبه می شوند و پس از آن مجوز به صورت الکترونیکی صادر می شود.

نوشین نبئی به برپایی دوره ملی دانش افزایی در رشت اشاره و بیان کرد: از سال ۹۸ این دوره ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران ازدواج و خانواده در سطح کشور برگزار شده و هم اینک شاهد برپایی سی و چهارمین دوره آن به میزبانی گیلان در رشت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این دوره که از روز گذشته در مرکز پارک علم و فناروی گیلان در رشت آغاز شده عصر امروز خاتمه می یابد که ارتقای سطح علمی مدیران این مراکز مهمترین هدف تشکیل این دوره ملی است.

سی و چهارمین دوره ملی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز ازدواج و خانواده از روز سه‌شنبه در رشت آغاز شده که این دوره با حضور۵۰ مرکز ازدواج و خانواده به صورت حضوری و حدود ۶۰۰ نفر نیز از سراسر کشور به صورت مجازی در این دوره شرکت دارند.

کارگاه روابط زوجین مبتنی بر درمان عقلانی، هیجانی و رفتاری روز سه شنبه با حضور دکتر محسن مشکبید حقیقی استادیار دانشگاه غیرانتفاعی گیلان برگزار شد و کارگاه طرح‌واره درمانی چهارشنبه(امروز) با حضور دکتر قربانعلی یحیایی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان گیلان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha