۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85232890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان مُراقب سوء‌استفاده کلاهبرداران سایبری تحت عنوان "حراجِ آخر فصل" باشند

اصفهان–ایرنا-رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال لینک‌ جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان "حراجِ آخر فصل" با فریب افراد اقدام به برداشت‌ غیرمجاز از حساب‌ بانکی شهروندان می‌کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: مُجرمان با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان فروش کالاهای ارزان، طرح‌های وسوسه‌انگیز و ارائه تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف و کفش در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را دارند و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران با مهندسی اجتماعی و چرب‌زبانی اعتماد خریدار را جلب می‌کنند و از او می‌خواهند تا نیمی از پول کالای سفارشی خود را را واریز و پس از دریافت کالا مابقی وجه را واریز کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شهروندان بعد از واریز وجه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نمی‌کنند و بعد از آن هم دیگر کسی پاسخگوی آنها نیست و یا در صورت دریافت کالا، جنس دریافت شده، تقلبی و متفاوت با کالای مُنتخب مشتری است.

رئیس پلیس فتا اصفهان خاطرنشان کرد: در پی تبلیغات حراج‌های آخر فصل شاهد ارسال درگاه‌های جعلی در شبکه‌های‌ اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، حساب آنها را خالی می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان فریب پیام‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی با وعده‌ حراج برخط(آنلاین)، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مُجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی، با پلیس در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha