ارتقای شاخص‌های استاندارد نیازمند اهتمام جدی همه نهادها در آذربایجان‌غربی است

ارومیه - ایرنا - سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: استانداردسازی نیازمند اهتمام جدی همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است و موفقیت در این بخش بدون همکاری همگانی میسر نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، وحید موسی پور روز سه شنبه در جلسه شورای استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی از خانه های بازی و مهدکودک ها استاندارد نیستند، تاکید کرد: استاندارد سازی این مکان‌ها و همچنین تجهیزات ارگان‌ها، دستگاه‌ها و اماکن دولتی و غیردولتی باید در اولویت کاری قرار گرفته و به موقع نسبت به تجهیز و استاندارد سازی آنها عمل شود.

وی ادامه داد: همچنین باید تجهیز آسانسورهای برخی از ساختمان های اداری و مسکونی در دستور کار قرار گیرد تا زمینه استانداردسازی آنها فراهم شود.

وی اضافه کرد: دراین خصوص اکیپی را تشکیل داده ایم تا به واحدهای مسکونی نیز مراجعه کرده و نسبت به استاندارد سازی آسانسورها اقدام کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه به استانداردسازی سردخانه‌ها اظهار کرد: درصد پایینی از سردخانه ها استاندارد هستند که لازم است اقدامات لازم برای ارتقای این شاخص صورت گیرد.

موسی پور با اشاره به فعال بودن ۲۵ درصد از پایانه های مرزی کشور در استان و تاکید استاندار آذربایجان غربی در خصوص احصای موانع موجود در بخش صادرات گفت: با توجه به نقش ویژه استان در بخش صادرات، با ایجاد کارگروه های تخصصی بین تولید کنندگان، بازرگانان، صاحبنظران، تجار و شناسایی آسیب ها، زمینه حضور هر چه بیشتر تولیدات داخلی در بازارهای خارجی فراهم می شود.

وی افزود: وظایف و ماموریت های سازمان استاندارد شامل کلیه خدمات مشمول استاندارد اجباری اعم از سردخانه ها، شهربازی ها، خانه های بازی، سکوهای سیلندر گاز پرکنی، ایمنی جایگاه های CNG، نازل های سوخت مایع از جمله بنزین و گازوئیل، نظارت بر کلیه واحد های تولیدی، نظارت بر مصنوعات گرانبها از جمله طلا و نقره است.

وی اضافه کرد: تمامی وسایل توزین از جمله باسکول های سنگین جاده ای، وسایل سنجش داد و ستد عمومی از جمله ترازوها و کنترل کمی نازل های سوخت مایع و CNG از جمله اقدامات مهم دیگر این اداره کل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha