۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85233153
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دومین مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - دومین مینی پالایشگاه هیدروکربن سبک و سنگین با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: این واحد به متراژ ۱۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

جواد اشرفی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد، بیان کرد: در این مینی پالایشگاه انواع هیدروکربن سبک و سنگین به ظرفیت سالیانه ۱۲۵ هزار تن، تولید انواع روغن صنعتی به ظرفیت سالیانه ۵۰ هزار تن، انواع ضدیخ به ظرفیت سالیانه ۴۰ هزار تن و میعانات گازی شیرین شده به ظرفیت سالیانه ۱۲۰ هزار تن تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهی رود خراسان جنوبی مهمترین مرز در زمینه صادرات مشتقات نفتی به کشور افغانستان است، بیان کرد: ماهانه ۲ هزار نفکش حامل مشتقات از این مرز به کشور افغانستان صادر می‌شود.
اشرفی به فراهم بودن زیرساخت های لازم و پهن بودن فرش قرمز برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با ظرفیت های متنوع یکی از محورهای مهم برای رونق و توسعه این استان محسوب می شود.

وی عنوان کرد: در خراسان جنوبی تمام حمایت‌های لازم را از سرمایه گذاران انجام می‌دهیم تا با توسعه سرمایه گذاری این منطقه را به عنوان قطب صادرات مشتقات نفتی در کشور معرفی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha