۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85233269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار همبستگی  اقدام در مواجهه با بحران ها شد

تهران-ایرنا- رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی در نیویورک خواستار «وحدت، همبستگی و اقدام» در مواجهه با بحران ها شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "آناتولی انگلیسی", دنیس فرانسیس " گفت: امسال ما وظیفه مشخصی داریم و آنهم متحد کردن ملت‌ها، متحد شدن در اعتقاد به هدف مشترک و در همبستگی اقدام مشترک است.

وی که اهل کشور ترینیداد و توباگو است، ادامه داد که جهان به یک رویکرد مشترک نیاز دارد زیرا جامعه بین المللی با درگیری، تغییرات اقلیمی، بدهی، بحران انرژی و غذا، فقر و قحطی مواجه است.

او خاطرنشان کرد که چالش‌ها باعث عقب نشینی دستاوردهای توسعه شده و در نتیجه این عقب نشینی, میلیون‌ها نفر به فقر و رنج مادام العمر محکوم می‌شوند.

فرانسیس از رهبران کشورها خواست تا از مجمع عمومی "استفاده کامل و موثر" کنند تا این امر منجر به تغییر در جهان شود.

رییس مجمع عمومی سازمان ملل در مورد جنگ روسیه و اوکراین گفت که " این جنگ وحشتناک" بر امنیت غذایی و قیمت انرژی تأثیر گذاشته است و همچنین "تهدید غیرمعقول" جنگ هسته‌ای را بوجود آورده است.

وی افزود: همه ما می‌خواهیم این جنگ پایان یابد. این جنگ به اعتنایی به هر چیزی است که این سازمان و منشور سازمان ملل از آن حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا, هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورها و دولت‌ها، وزرا و هیئت‌های کشورهای عضو از روز سه شنبه آغاز شد.

نمایندگانی از ۱۹۳ کشور در مذاکرات سالانه سطح بالا که هر سال در سپتامبر در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha