۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۱۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85233278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلنسکی: روسیه از غذا و انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند

تهران-ایرنا- ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در اظهارات انتقادی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعا کرد که روسیه از غذا و انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "نیویورک پست", زلنسکی در اولین حضور خود در مجمع سالانه سازمان ملل از زمان آغاز جنگ با روسیه در سال ۲۰۲۲، از مسکو به دلیل «تلاش برای استفاده از کمبود مواد غذایی در بازار جهانی به عنوان سلاح جهت به رسمیت شناختن شدن برخی از مناطق تصرف شده از خاک اوکراین» انتقاد کرد.

او روسیه را به ارتکاب نسل کشی به دلیل ربودن کودکان اوکراینی متهم کرد و گفت که کی یف در حال کار بر روی آماده‌سازی نشست جهانی صلح است.

زلنسکی گفت: "اوکراین تمام تلاش خود را می‌کند تا پس از تجاوز روسیه، هیچ کس در جهان جرات حمله به هیچ ملتی را نداشته باشد. اشغالگر باید به سرزمین خود بازگردد. "

او همچنین به کشورهای متحد روسیه اشاره کرد و مدعی شد که «به شر نمی‌توان اعتماد کرد»

رئیس جمهور اوکراین به این کشورها توصیه کرد که از "پریگوژین (فرمانده کشته شده گروه واگنر) درباره وعده‌های پوتین بپرسند. "

زلنسکی ساعاتی پس از جو بایدن رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سخنرانی کرد. بایدن در سخنرانی خود خواستار اتحاد بین‌المللی علیه تهاجم روسیه شد.

به گزارش ایرنا, هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورها و دولت‌ها، وزرا و هیئت‌های کشورهای عضو از روز سه شنبه آغاز شد.

نمایندگانی از ۱۹۳ کشور در مذاکرات سالانه سطح بالا که هر سال در سپتامبر در مقر سازمان ملل برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha