ماجرای باشگاه ذوب‌آهن و تیم فوتبال امید چه بود؟

اصفهان- ایرنا- روزهای گذشته سرپرست تیم ملی فوتبال امید ایران با گلایه از باشگاه ذوب‌آهن از این باشگاه به دلیل اجازه ندادن به فردین یوسفی برای شرکت در بازی‌های آسیایی انتقاد کرد ، هرچند در نهایت این بازیکن به تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران در هانگژو ملحق شد.

چند روز پیش مهران فرقانی سرپرست تیم ملی امید جمهوری اسلامی ( زیر ۲۳ سال ) اعلام کرد که محمد ربیعی سرمربی و فردین یوسفی بازیکن ذوب آهن باید در کمیته اخلاق پاسخگو باشد.

سرپرست تیم ملی امید به علت اجازه ندادن باشگاه ذوب آهن به یوسفی برای حضور در هانگژو با ارسال نامه از کمیته اخلاق خواسته است تا علت این موضوع مشخص شود، این برخورد در حالی اتفاق می افتد که باشگاه پرسپولیس نیز مجوز سفر یاسین سلمانی و محمد عمری را برای حضور در هانگژو هنوز صادر نکرده است.

سپاهان اصفهان نیز به علت حضور در "لیگ قهرمانان آسیا" از حضور محمد قربانی ، آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد در هانگژو ممانعت کرد ؛ هر چند در نهایت با رضایت باشگاه ذوب آهن فردین یوسفی ظهر دیروز به هانگژو رسید و در ترکیب تیم امید هم قرار گرفت.

مسوولان باشگاه ذوب آهن می گفتند که یوسفی جزو سهمیه بزرگسالان تیم ملی است و این روزها نیز "فیفادی" نیست اما در هر حال ذوب آهن این بازیکن را در اختیار تیم ملی امید قرار داد.

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال ایران دیروز در حالی به مصاف عربستان سعودی رفت که درفهرست خود سلمانی و عمری را ‌به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب ندشت. و علیرضا رضایی نیز به دلیل مشکل خروج نتوانست به تیم ملحق شود.

شاید این شرایط سخت علت مصاحبه سرپرست تیم ملی امید علیه ذوب آهن باشد، ادعای همکاری نکردن تیم ذوب آهن با تیم ملی امید در حالی مطرح می شود که پس از تشکیل دوباره تیم ملی امید کشورمان، افزون بر ۲ ماه است که محمدحسین اسلامی و دانیال ایری از باشگاه ذوب آهن در اختیار تیم المپیک کشورمان بوده‌اند.

بعد از ۲ ماه کادرفنی تیم ملی امید، فردین یوسفی را نیز از باشگاه ذوب آهن درخواست کردند و مسوولان باشگاه ذوب آهن نیز برای حضور قدرتمند تیم امید کشورمان این بازیکن را در اختیار تیم ملی قرار دادند و به این ترتیب تیم ذوب آهن بلحاظ داشتن سه بازیکن در تیم ملی می توانست درخواست برگزاری دیدار ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در زمان دیگری را داشته باشد.

مشکل زمانی اتفاق افتاد که دانیال ایری " از باشگاه ذوب آهن در اردوی تیم امید خط خورد و تنها ۲ بازیکن از ذوب‌آهن در فهرست تیم امید قرار گرفتند و به این ترتیب تا لحظه مخابره این خبر، قرار است فردا پنجشنبه شاهد برگزاری دیدار استقلال خوزستان و ذوب‌آهن در ساعت ۱۹ و در استادیوم تختی اهواز باشیم.

ماه‌های قبل باتصمیم مدیریت باشگاه ذوب‌آهن محمدحسین اسلامی در اردوی ترکیه ابتدای فصل که جز روزهای فیفا نیز نبود در اختیار تیم امید قرار گرفت و از ۹ شهریور تا ۱۷ مهر که حدود ۴۰ روز است، در اختیار تیم امید است.

تیم ذوب آهن، زمانی که محمدحسین اسلامی در اختیار تیم ملی بود سه بازی تدارکاتی برگزار کرد در حالی که این بازیکن را در اختیار نداشت.

مجموع این اتفاقات باعث شد اسلامی مهاجم ذوب‌آهن تنها بازیکن اصفهانی تیم ملی امید در مصاف روز گذشته تیم امید با عربستان باشد زیرا اعضای تیم سپاهان که به علت همراهی طلایی پوشان در "لیگ قهرمانان آسیا" تیم ملی امید را در هانگژو همراهی نکردند.

تیم ملی امید کشورمان در گروه "بی" بازی‌های آسیایی هانگژو روز گذشته در حالی به مصاف تیم‌ عربستان رفت که با سیستم ۴-۲-۲-۲ در مقابل این تیم صف آرایی کرده بود و محمدحسین اسلامی عضو تیم ذوب‌آهن اصفهان، مهاجم تیم ملی در این دیدار بود.

بازیکن ذوب‌آهن در نخستین دیدار تیم امید در گروه بی بازی‌های آسیایی هانگژو در برابر تیم امید عربستان، ۷۴ دقیقه به میدان رفت و هرچند وی در این دیدار گلی نزد و در دقیقه ۷۴ بازی جایش را به آریا برزگر داد، اما بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت.

ماجرای باشگاه ذوب‌آهن و تیم ملی فوتبال  امید چه بود

محمدحسین اسلامی به همراه سینا سعیدی‌فر، سامان تورانیان، حسین گودرزی، امیر جعفری و آریا برزگر و تنها نفراتی‌ هستند که در دور اول بازی های انتخابی المپیک پاریس در تیم امید حاضر بودند و بعد از بازی با ازبکستان به هانگژو رفتند.

، تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ با تیم های عربستان،ویتنام و مغولستان هم گروه است و با توجه به پیروزی ۴ بر ۲ ویتنام در مقابل مغولستان و تساوی روز گذشته تیم امید کشورمان با عربستان، با یک امتیاز به همراه عربستان در رده دوم گروه خود قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha