آبرسانی به ۲۰۰ روستای استان کرمانشاه در دست اجرا است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به ۱۴۰ روستای استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: آبرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر استان کرمانشاه تا پایان سال در دستور کار این شرکت قرار دارد.

«رضا داودی» روزچهارشنبه به ایرنا افزود: سال گذشته برای آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شد که از این تعداد تاکنون به بیش از ۱۴۰ روستا از آبرسانی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد طبق برنامه ریزی های انجام شده، آبرسانی به ۲۰۰ روستای باقی‌مانده تا پایان امسال انجام شود.

داوودی در ادامه از جهاد آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان کرمانشاه طی سه سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۱۱ روستای باقی مانده که با تنش آبی مواجه اند که تا تابستان ۱۴۰۵ باید به این روستاها آبرسانی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان در حال حاضر پیشرفت خوبی دارند و در برخی از نقاط سخت‌گذر برای آبرسانی مشکل وجود داشت اکنون با تلاش و جهاد شبانه روزی مشکلات آن‌ها مرتفع شده است.

وی گفت: در این پروژه ها سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص)، مناطق شرقی تا اسلام‌آباد غرب و قرارگاه منطقه ای نجف اشرف مناطق غربی استان و اورامانات را در جهاد آبرسانی شرکت آب و فاضلاب پوشش می‌دهند.

تجهیر و راه اندازی مجدد چاه آب شرب شهر گودین در استان کرمانشاه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به پایداری آب روستاهای فیروز آباد کوچک کنگاور، ۲روستای گلسرخه و ده خداداد شهرستان سنقر و کلیایی، افتتاح مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب شرب روستای دشه بخش مرکزی پاوه در روزهای گذشته اشاره کرد.

داوودی همچنین از راه اندازی و تجهیز مجدد چاه آب شرب شهر گودین به عمق ۱۰ متر با جمعیت سه هزار و ۵۰۰ نفر و همچنین پایداری آب شرب شهر تازه آباد ثلاث باباجانی در هفته های اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، از حدود ۲ هزار و ۶۰۰ روستای استان کرمانشاه ۶۶۷ روستا همچنان دارای تنش آبی هستند به گونه ای که به ۱۶۸ روستا در برخی از فصول سال همچنان با تانکر آبرسانی می شود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha