۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85233746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود ۳۱ هزار شکوفه کردستانی به دنیای تعلیم و تربیت+ فیلم

سنندج- ایرنا- ۳۱ هزار شکوفه کلاس اولی کردستانی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور دست در دست اولیا و مربیان خود وارد دنیای تعلیم و تربیت شدند و ورود خود به عرصه علم و دانایی را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، هرساله قبل از بازگشایی رسمی مدارس، جشنی برای کودکانی که برای نخستین بار با گام هایی کوچک وارد خانه دوم خود شده و طعم شیرین نشستن بر روی نیمکت های مدرسه را می چشند در جای جای کشور برگزار می شود و با این جشن شکوفه های کلاس اولی وارد دنیای تعلم و تربیت می شوند.

امروز نیز همزمان با سراسر کشور و از ساعات اولیه صبح شکوفه‌های کردستانی دست در دست والدین خود و در میان خنده‌ها و گریه‌های کودکانه شان پا به دنیایی جدید گذاشتند، دنیایی که آینده آنان و کشور را رقم می زند.

از ساعت های اولیه صبح امروز ۳۱ هزار شکوفه کردستانی با لباس‌های یک فرم و یک رنگ و ترس جدایی والدین برای نخستین بار و شوق ورود به خانه دوم خود و نشستن در کنار همسن و سالانشان پا به عرصه علم و دانایی گذاشتند.

آیین نمادین جشن شکوفه‌ها روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از مسئولان و اولیای دانش آموزان در دبستان پسرانه شهید مظفر لطفی در سنندج برگزار شد.

۲۰ دقیقه ای قبل از آغاز مراسم وارد مدرسه شدم، حیاط مدرسه مملو از کوچولوهایی بود که یا در کنار دوستانشان بودند یا محکم دست والدینشان را گرفته بودند و به هیچ قیمتی حاضر نبودند دستشان را رها کنند.

نزدیک یکی از آنها شدم که اسمش مانیار بود؛ پرسیدم چرا نمی روی پیش دوستانت، جواب داد می ترسم مادرم تنهایم بگذارد، گفتم خوب قرار نیست مادرت اینجا باشد تو باید از این به بعد تنها بیایی مدرسه، بدون هیچ جوابی نگاهم کرد و محکمتر به مادرش چسپید.

آنطرف حیاط چند نفری را دیدم که با خنده و شوخی همدیگر را هول می دادنند نزدیکشان شدم و گفتم خوشحالید که به مدرسه آمده اید، هرچند نفر یکصدا گفتند خیلی و بازهم بدون توجه به حضورم به حرف های کودکانه خود مشغول شدند.

جشن شکوفه ها در این مدرسه پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی با سرود دسته جمعی دانش آموزان و خوش آمدگویی‌های مجری با زبان کودکانه آغاز شد و پس از آن معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ضمن خیرمقدم گویی به دانش آموزان مشغفول سخنرانی شد.

غلامعلی کرمی نیاز در این آیین اظهار کرد: دانش‌آموزان کلاس اولی چون برای نخستین بار از والدینشان جدا و وارد محیطی جدید می شوند، ترسی ناشناخته دارند لذا معلمان و والدین باید حس امنیت را در آنان ایجاد کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: دانش‌اموزان باید در مدرسه حس لذت و شوق یادگیری را داشته باشند و اولیای مدارس در برخورد با دانش‌آموزان به اصل تفاوت فردی و روحیات آنان توجه داشته باشند.

ورود ۳۱ هزار شکوفه کردستانی به دنیای تعلیم و تربیت+ فیلم

وی یادآور شد: امسال در استان ۳۱ هزار دانش‌اموز کلاس اولی وارد دنیای تعلیم و تربیت می شود و با تلاش‌های انجام شده حتی یک مدرسه در دورترین روستای استان بدون معلم نیست و تمام تلاش ما این است که هیچ دانش‌آموزی از تعلیم و تربیت محروم نشود.

در ادامه این آیین شکوفه ها با شور و اشتیاق و در میان بوی خوش اسپند و پس از رد شدن از زیر قرآن بر روی نیمکت های علم و دانایی قرار گرفتند و مرحله ای جدید از زندگیشان را برای رسیدن به اهداف بزرگ آغاز کردند.

سال تحصیلی جدید در استان کردستان در سه هزار و ۶۲ مدرسه شهری و روستایی با بیش از ۱۲ هزار کلاس درس و حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha