۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85233780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزارو ۵۰۰ برنامه فرهنگی در استان بوشهر اجرا شد

۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85233780
یکهزارو ۵۰۰ برنامه فرهنگی در استان بوشهر اجرا شد

بوشهر- ایرنا - مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: کتابخانه ای این استان همزمان با فصل تابستان و آغاز ایام اوقات فراغت، با اجرای یکهزارو ۵۰۰برنامه ترویجی و آموزشی میزبان علاقمندان و دوستداران کتاب شدند.

به گزارش ایرنا حیدر راهب روز چهارشنبه اظهار کرد: هم‌زمان با فصل تابستان و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه های تابستانه متنوعی از ابتدای این فصل در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در پنج محور کارگاه های آموزشی، رویدادهای کتابخوانی، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، ویژه برنامه های مناسبتی و جشنواره و مسابقات برگزار شد.
وی افزود: از مجموع یکهزار۵۰۰ برنامه فرهنگی و آموزشی ترویجی تعداد ۴۸۰ برنامه مربوط به کودک و نوجوان است علاوه بر آن بیش از ۳۰۰ جلسه معرفی کتاب، ۱۲۰ جلسه مطالعاتی، ۱۶۰ برنامه در مناسبت‌های ملی و مذهبی، ۹۲ مسابقه کتابخوانی، ۸۲ کارگاه آموزشی و چهار جلسه نقد و رونمایی کتاب از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

راهب یادآورشد: همچنن ۱۰۰ نشست کتابخوان ،اجرای ۹ رویداد نمایش‌نامه‌خوانی ، ۱۵۰ نمایشگاه کتاب از منابع کتابخانه‌ای و ۲ نمایشگاه فروش کتاب نیز برگزار شده است.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: حاصل این فعالیت ها و برنامه ها و به موجب تلاش ها و کوشش های کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در فصل تابستان، ۲هزارو ۹۳۸ عضو جدید جذب و پنج هزارو ۲۷۷ نفر نیز تمدید عضویت شد.

وی افزود: همچنین در طول این فصل تعداد ۱۱ هزارو ۱۶۹ کتاب به اعضا امانت داده شد که بیشترین کتاب امانت داده در حوزه کودک و نوجوان بود و کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» اثر مهدی آذر یزدی پرطرفدارترین کتاب بود که بیشترین آمار امانت را خود اختصاص داد.

راهب یادآورشد: مسابقه استانی کتابخوانی با محوریت «عفاف و حجاب» نیز برنامه شاخص اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: این مسابقه در ۲ بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال) با کتاب «بی‌پرده با حجاب» و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) با کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» برگزار می‌شود که بیش از ۱۰۰ میلیون جوایز نقدی و غیر نقدی برای آن در نظر گرفته شده است.

راهب گفت: این در حالی است که با توجه به رویدادهای مهم کشور همچون دهه امامت و ولایت، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع)، برنامه های مناسبی متعدد با موضوع این ایام در کتابخانه های عمومی استان بوشهر برنامه ریزی و اجرا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha