۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85233960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاجیکستان خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی برای توسعه کشورها شد

تهران - ایرنا - امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان درسخنرانی خود در کنفرانس اهداف توسعه پایدار در نیویورک، بر ضرورت افزایش میزان کمک های عمرانی بین المللی برای توسعه کشورها تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری تاجیکستان، رحمان تصریح کرد: امروز جامعه بین‌المللی باید به وضوح درک کند که موضوع تأمین بودجه برای توسعه یکی از عوامل مهم در فرآیند دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.

وی گفت: واقعیت کنونی دنیای مدرن ایجاب می کند که ساختار نظام مالی بین المللی تجدید شود.

به گفته وی، لازم است کشورها یک سیاست پولی و اعتباری مسئولانه را اجرا و هماهنگی سیاست های کلان اقتصادی را تقویت کنند تا فضای بین المللی مساعد برای کشورهای در حال توسعه برای اجرای دستور کار ۲۰۳۰ ایجاد شود.

وی افزود: معتقدیم در کنار هدایت سرمایه های داخلی، ایجاد شرایط مساعد بین المللی برای افزایش تولید نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار دارد. رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقدامات اتخاذ شده نباید منجر به افزایش بدهی کشور شود، زیرا این یکی از موانع اصلی تحقق اهداف توسعه پایدار است.


تاجیکستان خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی برای توسعه کشورها شد
امامعلی رحمان همچنین خاطرنشان کرد: این جمهوری با در نظر گرفتن خطرات و تهدیدات موجود، از اقدامات ویژه در راستای توسعه حمایت می کند.

وی تصریح کرد: پیامدهای منفی خطرات و تهدیدهای مدرن، مانعی جدی بر سر راه تلاش های ما برای دستیابی به توسعه پایدار ایجاد می کند. به ویژه پیامدهای منفی تغییر اقلیم که در دهه های اخیر آشکارتر شده است، نمونه بارز این گفته است. در نتیجه تغییرات اقلیمی، افزایش خطر بلایای طبیعی و آسیب پذیری جمعیت در برابر آن در تاجیکستان یکی از مشکلات جدی در دستیابی به توسعه پایدار است.»


رئیس جمهوری تاجیکستان اظهار داشتن: علاوه بر این، طی دهه های گذشته، ذوب قابل توجهی از یخچال های تاجیکستان مشاهده شده است که پیامدهای آن برای کل منطقه نگران کننده است. امامعلی رحمان گفت: روشن است که انجام اقدامات موثر در راستای تغییر اقلیم مستلزم یکسان سازی تلاش‌های ما در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی تاکید کرد که گذار به توسعه "اقتصاد سبز" مستلزم سرمایه گذاری قابل توجه در توسعه زیرساخت ها و تولید "انرژی سبز" از منابع تجدیدپذیر است و در این راستا تاجیکستان آمادگی خود را برای همکاری موثر با شرکای توسعه اعلام می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha