بررسی موضوع رتبه‌بندی و مستندسازی فعالیت‌ها در جلسه مجمع پژوهشگاه‌ها

تهران- ایرنا- بیستمین جلسه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور به موضوع رتبه‌بندی و مستندسازی فعالیت پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی وزارت علوم اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، بیستمین نشست مجمع پژوهشگاه های ملی کشور در دوره جدید، با حضور جمعی از روسا و معاونان پژوهشگاه های کشور به میزبانی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم پیرامون موضوع رتبه بندی پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی همچنین مستندسازی فعالیت پژوهشگاه ها برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی باقر طاهری نیا، رییس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی و دبیر مجمع پژوهشگاه های ملی کشور عنوان کرد: در اجلاس روسای دانشگاه ها (۲۰ و ۲۱ شهریور، در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران) مقرر شد آئین نامه سرآمدی پژوهشی پژوهشگاه ها سریع تر مصوب و اجرایی شود؛ بنابراین اعضا باید نسبت به تصویب و اجرایی سازی آن در بخش های پژوهشی و فرهنگی اقدام کنند.

پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزیر علوم نیز با اشاره به تحولات مثبت در برنامه هفتم برای پژوهشگاه‌ها در مورد پذیرش دانشجو در این مراکز خاطرنشان کرد: رایزنی لازم با معاونت آموزشی وزات علوم برای پذیرش دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ها صورت گرفته است و در این خصوص آئین نامه پذیرش دانشجوی دکتری تدوین و تصویب خواهد شد و پژوهشگاه ها می توانند نسبت به پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش‌محور اقدام کنند.

در ادامه مجید محمدی، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی گفت: با راه اندازی مرکز ملی داده ها، شبکه لرزه نگاری باندپهن و مانیتورینگ زمین لرزه ها و فعالیت های گسل ها و زمین شناختی کل کشور توسط ایستگاه های مختلف شبکه و مشارکت در طراحی و تدوین آئین نامه های ساخت و ساز و مهندسی سازه و عمران و فعالیت های آموزش همگانی نظیر برگزاری مانورهای سالیانه زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور، راه اندازی مرکز منطقه ای یونسکو در زمینه ریسک و تاب آوری؛ این پژوهشگاه از جمله پژوهشگاه های فعال و مطرح چه در بُعد ملی و چه در بُعد بین المللی است.

سید احمد فاضل زاده حقیقی، رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دیگر سخنران این جلسه بود که به صورت برخط (آنلاین) به ارائه توضیحات لازم در مورد موضوع رتبه بندی پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی بر اساس شاخص های ISC پرداخت و اعضا نیز نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.

در پایان تعدادی از اعضای مجمع پژوهشگاه های ملی کشور، از شبکه ملی لرزه نگاری و آزمایشگاه های مهندسی سازه و ژئوتکنیک پژوهشگاه بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha