بارقه‌های امید در شهرک‌ صنعتی شیراز با توسعه زیرساخت‌ها؛ عملیاتی شدن ۱۰ پروژه بزرگ

شیراز-ایرنا-در حال حاضر ۱۰پروژه بزرگ با اعتباری افزون بر ۲۶۵میلیارد تومان و با هدف اجرای برنامه نهضت زیرساختی، در شهرک صنعتی شیراز عملیاتی شده که بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مهمی در جهش زیرساختی در این شهرک به‌عنوان مهمترین قطب تولید،صنعت و اشتغال استان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از عوامل تأثیرگذار در رونق گرفتن شهرک‌های صنعتی، احیای هر چه بیشتر واحدهای صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از برق، بهسازی و آسفالت معابر و تأمین آب و گاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

بارقه‌های امید در شهرک‌ صنعتی شیراز با توسعه زیرساخت‌ها: عملیاتی شدن ۱۰پروژه بزرگ

تلاش دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی

دولت سیزدهم نیز توسعه شهرک‌های صنعتی و ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها را با هدف تحقق شعار سال در اولویت قرار داده است.

با شروع فعالیت دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه سال جاری حدود پنج هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده که این آمار رُشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

۵۰هزار میلیاردریال برای زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی

همچنین در طول ۲سال گذشته اعتباری حدود۵۰هزار میلیاردریال برای زیرساخت‌های برق شهرک‌های صنعتی از مجلس گرفته‌ شده است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد:توسعه شهرک های صنعتی یک اولویت مهم برای دولت سیزدهم و اقدامات موثری در این بخش انجام شده است.

در استان فارس هم از ابتدای تشکیل این دولت تلاش بسیاری برای حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی شکل گرفته به گونه‌ای که‌ استاندار فارس همواره تأکید بسیاری بر ضرورت رونق شهرک‌های صنعتی و استقرار هر چه سریعتر واحدهای صنعتی در این شهرک‌ها و حل مشکلات مربوط به واگذاری زمین در این شهرک داشته‌است.

بارقه‌های امید در شهرک‌ صنعتی شیراز با توسعه زیرساخت‌ها: عملیاتی شدن ۱۰پروژه بزرگ

تدابیر برای حل مشکلات شهرک صنعتی شیراز

یکی از بزرگترین و مهمترین شهرک‌های صنعتی در استان فارس، شهرک صنعتی بزرگ شیراز است که در شرق این کلانشهر واقع شده، این شهرک با وسعت تقریبی یکهزار و ۴۰۰هکتار نقش مهمی در رونق تولید در کشور دارد.

با این حال زیرساخت‌های شهرک صنعتی شیراز با مشکلات و کم‌وکاستی‌های بسیاری روبه‌روست که صنعتگران را با معضلات زیادی مواجه کرده است.

شهرک‌ صنعتی شیراز در حالی از مشکلات زیرساختی رنج می‌برد که در طول ۲سال گذشته تهمیدات بسیاری برای توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک اندیشیده شده است.

۱۰ پروژه بزرگ با اعتباری افزون بر ۲۶۵میلیارد تومان

در حال حاضر هم ۱۰ پروژه بزرگ با اعتباری افزون بر ۲۶۵میلیارد تومان و با هدف اجرای برنامه نهضت زیرساختی در شهرک صنعتی شیراز عملیاتی شده است.

این پروژه‌ها که جزو مطالبات بر حق صنعتگران و سرمایه‌گذاران است در حوزه‌های تأمین آب، آسفالت خیابان‌ها و مسیر دسترسی، تکمیل روشنایی معابر و خیابان‌ها، توسعه تصفیه خانه فاضلاب، انتقال پساب، بهسازی بلوک‌های کارگاهی و پیادروسازی در حال اجرا هستند.

تأمین پایدار آب با اعتبار ۵۰ میلیاردرتومان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس که معتقد است پروژه‌هایی که برای ارتقا و بهبود سطح کمی و کیفی زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی اجرا شده در ۱۰سال گذشته بی‌سابقه بوده یکی از مهمترین مشکلات این شهرک صنعتی را کمبود آب مورد نیاز برای واحدهای صنعتی مستقر دانست و گفت: با توجه به بروز خشکسالی‌ها و افت شدید منابع آب شهرک صنعتی، تأمین پایدار آب بعنوان یک اقدام مهم با اعتبار ۵۰میلیارد تومان در دستورکار قرارگرفت و قرارداد تأمین آب شرب به میزان ۵۰لیتر بر ثانیه منعقد شد.

سید مصطفی هاشمی افزود: پروژه خط انتقال این طرح از داخل شهرک صنعتی تا ورودی کمربندی شهرک صنعتی نیز توسط این شرکت اجراشده و شرکت آبفای شیراز نیز درحال اجرای پروژه انتقال آب تا ورودی شهرک صنعتی از سمت کمربندی است.

وی ادامه داد: باتوجه به سرعت اجرای پروژه دریک ماه اخیر،امیدواریم تا آبان ماه امسال شاهد تزریق آب به شبکه داخلی شهرک صنعتی شیراز باشیم.

پیشرفت ۹۵درصدی طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز با اعتبار ۳میلیاردتومان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از پیشرفت ۹۵درصدی طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شیراز با اعتبار ۳میلیاردتومان به شهرک صنعتی خبرداد و گفت: مراحل فنی و اجرایی طراحی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال این طرح در مرحله پایانی قرار دارد و با بهره‌برداری از آن،بخشی از آب شرب شهرک صنعتی که به مصرف فضای سبز اختصاص یافته و یا در صنایع غیرشرب نظیر واحدهای بتونی استفاده می شود، ذخیره و به مصارف شرب اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از پیشرفت ۴۰درصدی طرح روکش آسفالت،بهسازی و تعریف جاده دسترس شهرک صنعتی باهدف روان سازی ترافیک ورودی و خروجی و ایمن سازی مسیر خبرداد و گفت:این طرح با اعتباری افزون بر ۲۰میلیارد تومان درحال اجراست.

اجرای ۲طرح در زمینه ارتقا و توسعه ظرفیت تصفیه‌خانه با اعتبار ۹۰میلیارد تومان

هاشمی با اشاره به اجرای ۲طرح در زمینه ارتقا و توسعه ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی با اعتبار ۹۰میلیارد تومان گفت:فاز نخست این طرح.ها تا دی ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با بهره‌برداری کامل تا یک سال آینده، ظرفیت تصفیه‌خانه به ۲برابر افزایش و به بیش از هشت هزارمترمکعب می‌رسد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اجرای سه طرح در زمینه آسفالت خیابان‌ها و ترمیم روکش با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، اجرای طرح تکمیل روشنایی معابر با ۴۰میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌ها در این شهرک صنعتی اعلام کرد و افزود:سایر پروژه‌های طرح‌های جهش زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز بر اساس برنامه زمان بندی در نیمه دوم امسال اجرایی می شود.

بارقه‌های امید در شهرک‌ صنعتی شیراز با توسعه زیرساخت‌ها: عملیاتی شدن ۱۰پروژه بزرگ

اهمیت راهبردی شهرک صنعتی بزرگ شیراز

باتوجه به اهمیت راهبردی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور،رفع مشکلات آن و توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در رشد و توسعه صنعتی استان نقش مؤثری دربرخواهد داشت.

بدون شک بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مهمی در جهش زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به‌عنوان مهمترین قطب تولید،صنعت و اشتغال استان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha